پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:13 - 1395/04/05

اظهاراتی که نه بوی «تدبیر» می‌دهد نه رنگ «امید»

معاون رئیس‌جمهور باز هم حاشیه ساز شد

شهیندخت مولاوردی که با اظهارنظرات متفاوتش، خوراک خبری برای رسانه‌های معاند فراهم کرده بود و موجب انتشار گزارش‌های ضد ایرانی، توسط احمد شهید شده بود؛ این بار نیز سخنانش مورد استقبال این رسانه‌ها قرار گرفته است.

کارگرآنلاین: شهیندخت مولاوردی معاون زنان ریاست جمهوری که پیش از این با اظهار نظرهای گوناگون خود خوراک خبری برای رسانه‌های معاند و غربی فراهم کرده بود و موجب انتشار گزارش‌های ضد ایرانی، توسط احمد شهید گزارش‌گر سازمان ملل شده بود؛ این بار نیز سخنانش مورد استقبال رسانه‌های معاند غربی قرار گرفته است.

مولاوردی در گفت‌وگو با یکی از رسانه های اصلاح طلب درباره فروش نوزادان توسط مادران با بیان اینکه امروز شاهد فروش نوزادان در شکم مادر و پیش از تولد هستیم، اظهار کرد: آماری از تعداد این نوزادان نداریم، اما آنقدر تعداد آن زیاد بوده که تبدیل به یک خبر شده است.

این سخنان خانم معاون که معلوم نیست آمار آن را از چه طریق بدست آورده و نحوه و منبع آمارگیری معاونت زنان چگونه بوده است، مورد استقبال رسانه‌های معاند قرار گرفت.



مولاوردی پیش از این نیز با اظهار نظرات گوناگون خوراک خبری خوبی برای رسانه‌های بیگانه فراهم کرده بود به نظر می رسد که مولاوردی می تواند با سوژه های نابی که در اختیار رسانه های معاند قرار می دهد، به عنوان خبرنگار حق التحریر با این رسانه ها فعالیت کند.

 

موج سواری رسانه های غربی بر روی اظهارات معاون زنان ریاست جمهوری در خصوص وجود یک روستا در سیستان و بلوچستان که همه ی مردان آن اعدام شده اند.

مولاوردی در مصاحبه ای با خبرگزاری مهر مدعی شده بود که روستایی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که همه مردان آن اعدام شده اند؛ این موضوع از سوی همه مقامات این استان تکذیب شد و مولاوردی هیچگاه راضی نشد نام این روستا را بیان کند و در این مورد نیز رسانه ها را متهم به حاشیه سازی برای وی کرد.

اما چندی پس از این اظهارات معاون زنان رئیس جمهوری، محمدعلی حمیدیان معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از اعلام جرم بر علیه مولاوردی خبر داد و گفت: در پی اظهار نظر خلاف واقع معاون رئیس جمهوری، با تببین ماده 698 قانون مجازات اسلامی در خصوص نشر اکاذیب و به سبب نشر اکاذیب و افترا به دستگاه قضایی، از سوی دادگستری سیستان و بلوچستان بر علیه مولاوردی اعلام جرم صورت گرفت و پای خانم معاون به دادگاه باز شد.



 



 
حمایت رسانه های معاند از اظهارات مولاوردی در خصوص طرح امنیت اخلاقی


با آغاز طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی و انتشار خبری مبنی بر حضور نیروهای نامحسوس پلیس در بین مردم، شهیندخت مولاوردی، در یادداشتی از طرح بکارگیری هفت‌هزار مأمور نامحسوس پلیس امنیت انتقاد کرد و از بررسی این موضوع در جلسه یکشنبه هیات دولت خبر داد.  

 در یادداشت مولاوردی آمده است: "با این که از اظهارات سردار حسین ساجدی‌نیا رئیس پلیس پایتخت که صبح روز سه شنبه از ساماندهی بیش از هفت‌هزار مأمور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد، چند روزی نگذشته است اما به نظر می رسد ابعاد مختلف این طرح و نحوه اجرایی شدن آن برای مردم در هاله ای از ابهام قرار دارد و موجی از نگرانی و احساس ناامنی جامعه و خانواده ها را فراگرفته است."

مولاوردی در ادامه این یادداشت با مرور سخنان اخیر رئیس پلیس تهران در توضیح این طرح آورده است که با تمام توضیحاتی که برای توجیه این طرح ارائه شده است و با ذهنیتی که از اجرای طرح های مشابه در مردم شکل گرفته «بیم آن می رود اجرای این طرح به تذکر و برخورد با بدپوششی خلاصه شده» و خود مشکلات بیشتری را ایجاد کند.



 

حمایت سایت رادیو فردا از اظهارات مولاوردی در خصوص قانون اجازه همسر برای خروج از کشور

یکی از چالشی ترین نظرات مولاوردی بحث خروج زنان از کشور بود؛ وی در این خصوص در مهرماه اظهار کرد: بیش از 1040 ایمیل در این خصوص دریافت کرده‌ام که به موضوع عدم امکان خروج زنان از کشور بدون اجازه همسر به عناوین مختلف اعتراض می‌کند.

مولاوردی اظهار کرده بود که تا زمانی که این قانون اصلاح نشود به دنبال استثناها خواهیم گشت تا حداقل زنان علمی و ورزشکاران بتوانند به کنفرانس‌ها و میادین بین‌المللی بروند.
این موضوع از آنجایی که مخالف و مغایر با احکام الهی و دین اسلام بود با واکنش همه مراجع تقلید و بیشتر علما قرار گرفت و آنها در نامه ای از وی خواستند در خصوص مسائل دینی اظهارات شخصی را دخالت ندهد و حساسیت بیشتری را قائل شود.
این اظهارات از آنجایی که یکی از پروژه های غرب برای پیگیری مطالبات فمنیستی در دنیا است مورد حمایت رسانه‌های غربی قرار گرفته و به دفاع تمام قد از آن پرداختند که همین موضوع باز هم نشان داد مولاوردی برای بیان برخی از نظرات خود بایستی مصلحت کشور را در نظر بگیرد.
 

 

راه دانا
 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین