پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:45 - 1395/04/18

واکنش عربستان به آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر

"کارشناسان سعودی درباره آلودگی آب ها هم گفته اند که در صورت نشت مواد شیمیایی از محل آتش سوزی به دریا، ممکن است در سطح نسبتا پایینی آب ها نیز آلوده شوند."

کارگرآنلاین: به گزارش روزنامه الحیات، کارشناسان سعودی تأکید کردند که هیچ آلودگی هوا در کشورهای حوزه خلیج [فارس] در پی انفجار و آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی جنوب غرب ایران مشاهده نشده است.



الحیات افزود: گارد ملی عربستان  ضمن آماده باش، رصدخانه ای را تدارک دیده است تا در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک به آلودگی وارد عمل شود.

 

به نوشته الحیات، این آتش سوزی در درجه اول به خاطر وضعیت جوی و جهت وزش باد، بر مناطق اطراف محل آتش سوزی در جنوب ایران اثر خواهد گذاشت و اگر جهت وزش باد تغییر کند امکان دارد به  آلودگی هوا کشور عمان هم اثر بگذارد.

 

بنا به این گزارش، کارشناسان سعودی درباره آلودگی آب ها هم گفته اند که در صورت نشت مواد شیمیایی از محل آتش سوزی به دریا، ممکن است در سطح نسبتا پایینی آب ها نیز آلوده شوند.

 

خاطر نشان می شود که چهارشنبه گذشته آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان روی داد. در این آتش سوزی هیچ یک از پرسنل آسیبی ندیده‌اند./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین