پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:03 - 1395/04/19

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر خبر داد

تعطیلی کارخانه روغن نباتی «قو» در ۶ ماه آینده

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران از تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو در ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: شرایط این کارخانه به گونه‌ای است که خود به خود رو به تعطیلی می‌رود.

کارگرآنلاین: رحمت‌الله حافظی درباره وضعیت محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: طی 3 سالی که از شورای شهر چهارم تهران می‌گذرد، پرچم صیانت از محیط زیست در شورا برافراشته شد.

وی ادامه داد:حساسیت مردم و جامعه درباره محیط زیست افزایش پیدا کرده است و حتی اگر کوچکترین اتفاق زیست محیطی رخ دهد، اطلاعات آن توسط مردم به شورا منتقل می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی شورا در حوزه محیط زیست گفت: در ابتدا متمرکز بر واحدهای آلاینده محیط زیست در شهر تهران شدیم و توانستیم کارخانه ایرفو را تعطیل کنیم و همچنین معادن شن و ماسه نیز بالاخره بعد از گذشت 20 سال از صدور حکم پلمب با پیگیری‌های صورت گرفته متوقف شد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران درباره تعطیلی کارخانه روغن‌ نباتی قو نیز اظهار داشت: علی‌رغم اینکه مشکلات کارگران این کارخانه با تامین اجتماعی حل نشده و نتوانسته‌اند به تفاهم برسند به نظر بنده این کارخانه نمی‌تواند بیش از 5 تا 6 ماه آینده به کار خود ادامه دهد.

حافظی بیان داشت: کارخانه روغن نباتی قو مستهلک است و هزینه‌های آن بیش از سودی است که از مجموعه روغن نباتی قو عاید می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه این کارخانه توان اقتصادی ادامه کار را نخواهد داشت قطعا به سمت تعطیلی خواهد رفت و همینطور که عنوان شد تا 6 ماه آینده کارخانه روغن نباتی قو خود به خود تعطیل و متوقف می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران استفاده نیروگاه برق در جنوب شرق تهران بود که از سوخت مازوت استفاده می‌کرد و هیچ‌کس نیز از این موضوع مطلع نبود و هنگامی که مطلع شدیم تذکرهای لازم داده شد و نهایتا استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه حذف و صرفا از گاز به عنوان سوخت مورد استفاده نیروگاه استفاده می‌شود./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین