پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:42 - 1395/04/21

تبیین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش اشتغال

یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام اینکه در سال ۹۴ تعداد ۷۵۰ هزارنفر در بخش دولتی و ۶۸۲ هزارنفر در بخش خصوصی آموزش مهارت شغلی دیده اند، از تببین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این بخش خبر داد.

کارگرآنلاین: حسن عزیزی امروز در یک نشست خبری با تشریح اهداف روز ملی کارآفرینی، مهارت و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، ارتقاء شان آموزش فنی و حرفه ای، معرفی توانمندی ها، ایجاد فرصت گفتمان آموزش فنی و حرفه ای، هدایت افکار سرمایه گذاران و سیاست گذاران درباره اهمیت فنی و حرفه ای، جذب علاقمندان برای تامین نیاز بازار کار و آموزش برای اشتغال از جمله اهداف این روز است.

این مقام مسئول در وزارت کار اظهارداشت: در سال ۹۴ تعداد مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای کشور ۶۹۸ مرکز بود و ۵۹۶۱ کارگاه آموزشی، ۱۰۸۹ مرکز در زندان ها، ۱۰۶۴ مرکز در پادگان ها و ۵۸۶ مرکز نیز در شعب شهری فعالیت دارند.

عزیزی، تعداد مراکز آموزش مهارتی در روستاها را ۲۲۳۰ مرکز اعلام کرد و افزود: ۱۱۵۹۹ مرکز نیز در بخش خصوصی و غیردولتی فعالیت دارند. وی همچنین از تبیین برنامه ها و سیاست های ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی در زمینه آموزش های مهارتی خبر داد

این مقام مسئول در سازمان فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: در سال گذشته ۷۵۰ هزار نفر از طریق مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای و ۶۸۲ هزار نفر نیز از طریق مراکز خصوصی، آموزش های مهارت شغلی را دریافت کرده اند. همچنین در ۳ ماهه اول امسال نیز ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.

به گفته سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی  و حرفه ای کشور، تمام فعالیت های آموزش های فنی و حرفه ای مربوط به اشتغال و بهره وری نیروی کار است و نگاهی که دولت تدبیر امید به آموزش های فنی و حرفه ای دارد، نگاهی توسعه ای مبتنی بر تدوین استاندارد های نوین و تعاملات بین المللی است./مهر

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین