پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:44 - 1399/11/17

بازنشر فعالیت‌های قرآنی با جشنواره مطبوعات آیات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان معتقد است جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات امکانی را برای بازنشر فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی ایجاد می‌کند. 

فرشید فلاح روز جمعه در گفت و گو باایرنا گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا فعالیت های قرآنی ارزشمندی مانند جلسات خانگی، محافل حفظ یا قرائت قرآن و شاید هزاران جلسه قرآنی در سطح کشور برگزار می شد و کرونا آسیب جدی به بسیاری از فعالیت های فرهنگی از جمله فعالیت های قرآنی وارد کرد.

وی افزود: سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات تلاش می کند تا بخشی از این فعالیت های تعطیل شده قرآنی را در فضای مجازی بازنشر دهد و فعالیت های قرآنی ادامه پیدا کند. البته همه جشنواره های آیات که در ۱۰ رشته برگزار می شود، با همین هدف است ولی ما در جشنواره مطبوعات و فضای مجازی به صورت تخصصی تر این کار را دنبال می کنیم.

فلاح ادامه داد: امسال اولین دوره ای است که فضای مجازی به دلیل اهمیت آن در این جشنواره مطرح شده است. امروز فضای مجازی در واقع بازار مصرف کالاهای فرهنگی است. مردم بخش مهمی از مطالب روزنامه ها را از طریق فضای مجازی دریافت می کنند و ما باید در کنار روزنامه ها که جایگاه آنها محترم است و جشنواره باید با محوریت مطبوعات برگزار شود ولی باید به فضای مجازی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار خواهد شد که بخش اصلی شامل رشته ‏های سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری یا توصیفی، مصاحبه، خبر، تیتر و عکس می باشد که ۱۸ برگزیده خواهد داشت و در بخش ویژه نیز علاقه مندان می توانند آثار خود را با موضوع تولیدات چندرسانه ‏ای در موضوع قرآن کریم در رشته‏ های انیمیشن، موشن‏ گرافیک، پادکست، اینفوگرافیک، پوستر و کلیپ به دبیرخانه ارسال کنند که در این بخش نیز شش نفر تقدیر خواهند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه از همه روزنامه نگاران و خبرنگاران خواست تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و افزود: مخاطبان ما در بخش مطبوعات خبرنگاران و حرفه ای ها هستند و در بخش فضای مجازی همه فعالان عرصه فضای مجازی را در بر می گیرد.

سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات به میزبانی اداره‏ کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان سمنان، در موضوعات مرتبط با مفاهیم و آموزه ‏های منطبق با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه، تولیدکنندگان محتوا در فضای چندرسانه ‏ای، فعالان فضای مجازی و شبکه ‏های اجتماعی، فعالان، موسسات و نهادهای تخصصی قرآنی و عموم علاقه‏ مندان به فرهنگ، هنر و رسانه قرآنی با حمایت معاونت قرآن و عترت برگزار می‏ شود.
جوایز درنظر گرفته شده برای نفرات اول هر رشته بخش اصلی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون تومان، نفرات دوم هر رشته بخش اصلی،لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان، نفرات سوم هر رشته بخش اصلی،لوح تقدیر و جایز ه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان و نیز  نفرات برتر بخش ویژه، تندیس جشنواره،لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ  پنج میلیون تومان است.
مهلت ثبت ‌نام و ارسال آثار شرکت‏ کنندگان به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات ۲۸ اسفند است.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین