پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:22 - 1395/04/24

قائم مقام وزیر بهداشت در رشت:

وضعیت پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم مطلوب نیست

قائم مقام وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در حوزه درمانی، وضعیت پرداخت هزینه ها از جیب مردم مطلوب نیست گفت: استان گیلان نیازمند پایگاه‌های هوایی درمانی است.

کارگرآنلاین:  ایرج حریرچی عصر امروز در نشست مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه مجلس در سه دوره اخیر تمامی اقدامات مطلوب در راستای بهداشت و درمان را به‌خوبی انجام داده است اظهار داشت: مصوبات تاثیرگذار و مطلوبی در مجلس در راستای بهداشت و درمان تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر تمامی توان خود را در راستای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور به‌کار گیریم باز هم مشکلات به کلی رفع نخواهد شد افزود: بهداشت و درمان نیازمند حمایت و همت ویژه در کشور است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه بهداشت و درمان عرصه سیاست نیست تصریح کرد: اختلافات سیاسی در حوزه بهداشت و درمان هیچ معنا و هیچ جایگاهی ندارد.

حریرچی  با تاکید بر اینکه در سال‌های بعد از انقلاب، کشور در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت چشمگیری داشته است افزود: قبل از پیروزی انقلاب از هر 1000 تولد 185 فوتی داشتیم که این میزان به 21 نفر کاهش پیدا کرده است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ایران  در حوزه بهداشت و درمان در مقایسه با کشورهای منطقه شاخص بینی 12 تا 16 را دارا است تصریح کرد: در کل کشور به ازای هر 1000 نفر 1/5 تخت بیمارستانی داریم.

حریرچی با تاکید بر اینکه در حوزه درمانی، وضعیت پرداخت هزینه ها از جیب مردم وضعیت مطلوبی ندارد  تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان متناسب با شأن فرهنگی و جمعیتی گیلان به آن رسیدگی نشده است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مردم گیلان را شایسته بهترین امکانات بهداشتی و درمانی عنوان کرد و افزود: به ازای هر 1000 نفر در گیلان 1/3 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد.

حریرچی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های گیلان ساختمان‌های فرسوده‌ای دارند خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از بیماران گیلانی برای درمان از استان خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات موثری از سوی دولت برای بهبودی وضعیت بهداشت و درمان صورت گرفته است افزود: با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، وضعیت بهداشت و درمان گیلان ساماندهی می‌شود.

حریرچی با تاکید بر اینکه گیلان ظرفیت این را دارد که در حوزه بهداشت و درمان از استان‌های دیگر پیشرفته‌تر ظاهر شود تصریح کرد: گیلان به‌طور قطع نیازمند پایگاه‌های هوایی درمانی است که در آینده‌ای تزدیک برای استان محقق می‌شود.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران خاطرنشان کرد: حقوق‌های نجومی غیرمتعارف به‌طور قطع پیگیری و با آن برخورد قانونی می‌شود./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین