پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:43 - 1395/04/25

محجوب: در برابر استیضاح وزیر کار سکوت نمی‌کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در برابر استیضاح ناعادلانه وزیر کار واکنش نشان می‌دهیم و سکوت نمی‌کنیم، گفت: ما در مجلس به دنبال حق هستیم و اگر احساس کنیم حقی پایمال می‌شود، نسبت به آن واکنش نشان می‌دهیم.

کارگرآنلاین: علیرضا محجوب عصر دیروز در همایش بزرگ استانی تشکیلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه تلاش کردیم در کمیسیون اجتماعی طرحی را برای حل مشکلات صندوق آینده‌ساز تصویب کنیم، اظهار داشت: تلاش متاسفانه بی‌نتیجه ماند، بنده هشدار می‌دهم اگر امروز به صندوق آینده‌ساز فکری نشود، وضعیت آن تا 5 سال آینده وضعیتی شبیه صندوق فولاد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیش از 700 میلیارد کل سرمایه صندوق است، افزود: مجموع پرداختی  حدود 20 درصد کمتر از دریافتی بود لذا باید معادل آن سرمایه‌گذاری شود، ولی به دلیل اینکه از هیچ مرجعی مجوز لازم را ندارد، هیچ کس پاسخگوی وضعیت آن نیست.

نماینده مردم تهران، با بیان اینکه تبریز یکی از کانون‌های عضو‌گیری این صندوق بوده است، گفت: سیل شتابان مستمری‌بگیران در سال‌های آینده با وجود وعده‌های مختلف، حیات آن تا یکی دو سال آینده بیشتر دوام نخواهد آورد.

محجوب، افزود: متاسفانه  پرداختی‌های صندوق بر اساس ملاک‌های قانون تامین اجتماعی نیست.

وی با بیان اینکه ربیعی در 3 سال آنچه در توان داشت انجام داد، ابراز داشت:‌ در بحث استیضاح، برخی نمایندگان بدون تذکر و سوال، یکراست به سراغ استیضاح رفته‌اند، اگر چه این حق قانونی نماینده است.

دبیر خانه کارگر، با تاکید بر اینکه جامعه کارگری به حقوق قانونی همه احترام می‌گذارد، و انتظار داریم از قانون استفاده‌های دیگری نشود، ابراز داشت: قانون نباید منجر به تضییع حقوق شود.

وی با تاکید بر اینکه در برابر استیضاح ناعادلانه وزیر کار واکنش نشان می‌دهیم و سکوت نمی‌کنیم، تصریح کرد: ما در مجلس به دنبال حق هستیم و اگر احساس کنیم حقی پایمال می‌شود، نسبت به آن واکنش نشان می‌دهیم./نسمیک

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین