پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:33 - 1395/04/28

روایت قره‌خانی از گزارش سازمان انرژی اتمی:

«بدعهدی‌»های امریکا در برجام از زبان صالحی

قره‌خانی درباره حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون متبوعش گفت: صالحی به بدعهدی امریکا اشاره و تاکید کرد که در صورت لزوم به مرحله بالاتر از قبل برجام برمی‌گردیم.

کارگرآنلاین: اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  درباره گزارش علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به اعضای کمیسیون متبوع خود، اظهار کرد: در این جلسه صالحی درباره فعالیتها و برنامه‌های آتی سازمان انرژی اتمی گزارشی را ارائه کرد.

وی افزود: صالحی از فعالیتهای سازمان انرژی اتمی در زمینه تولید کیک زرد، تولید اورانیم غنی‌شده، اکتشاف، توسعه و تولید آب‌سنگین گزارشی را ارائه داد.

قره‌خانی گفت: صالحی همچنین از فعالیت سازمان انرژی اتمی در زمینه تولید رادیو داروها، در مباحث کشاورزی و صنعتی گزارشی را ارائه داد.

وی بیان کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که مذاکرات برای ساخت 2 نیروگاه اتمی هزار مگاواتی در بوشهر با همکاری روسیه به پایان رسیده و اگر مشکلات فنی تا چند ماه آینده به‌پایان برسد به‌شرط تأمین هزینه‌های مالی تا پایان سال کلنگ ساخت این نیروگاهها به زمین می‌خورد.

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به پرسش اعضای این کمیسیون در مورد فروش آب‌سنگین به امریکا اظهار کرد: صالحی در پاسخ به این سؤال گفت که 32 تن آب‌سنگین به امریکا فروخته و پول آن نیز به‌حساب ایران واریز شده است. همچنین در حال مذاکره برای فروش آب‌سنگین به روسیه هستیم و علاوه بر این نیز برخی از کشورهای اروپایی هم متقاضی خرید آب‌سنگین از ایران هستند.

قره‌خانی افزود: صالحی به برجام اشاره کرد و گفت که ایران تا کنون به‌تمامی تعهدات خود عمل کرده اما امریکاییها بدعهدیهایی داشتند و اگر به این نتیجه برسیم که آنها قصد اجرایی کردن برجام را ندارند و به تعهداتشان عمل نمی‌کنند و نظام به این نتیجه برسد که تصمیم دیگری را بگیرد، سازمان این توان فنی و تجهیزاتی را دارد که ظرف مدت چند ماه نه تنها به مرحله قبل برخواهیم گشت، بلکه به مرحله بالاتر از قبل نیز می‌رسیم./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین