پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:17 - 1395/05/21

رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون و کار هرمزگان:

کارگاه‌های ساختمانی ناایمن در هرمزگان تعطیل می‌شوند

رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی اتفاق می‌افتد، گفت: به‌منظور اجرای صحیح مقررات، کارگاه‌های ساختمانی ناایمن در هرمزگان تعطیل می‌شوند.

کارگرآنلاین:به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، فریبا بهزادی با تاکید بر رعایت مقررات ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی که بیشترین حوادث ناشی از کار در این کارگاه‌ها اتفاق می‌افتد، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد بازرسی‌ها در استان به بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی اختصاص یافته است، اظهار داشت: در چهارماهه امسال بیش از 250 بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در سطح استان انجام شده که پنج کارگاه به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی تعطیل شدند.

رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون و کار هرمزگان، سقوط از ارتفاع و برق گرفتگی را از عمده موارد حوادث در بخش ساختمان عنوان و اضافه کرد: از ابتدای امسال 80 درصد حوادث منجر به فوت مربوط به کارگاه‌های ساختمانی بوده که به نسبت سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

بهزادی، انعقاد تفاهم‌نامه با نظام مهندسی، بازرسی مشترک از کارگاه‌ها، آموزش مهندسان و ناظرین ساختمان با عنوان ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، تعطیلی کارگاه‌های ناایمن و آموزش موارد ایمنی برای اصناف از جمله اقداماتی است که واحد بازرسی کار اداره‌کل به منظور کاهش حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان انجام داده است.

وی میزان حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی استان را به نسبت مجموع حوادث اتفاق افتاده 60 درصد ذکر کرد و از مجریان ساختمانی خواست تا موارد ایمنی را جدی گرفته و با رعایت مسایل ایمنی، مانع از به خطر افتادن جان کارگران شوند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین