پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:08 - 1399/11/26

آخرین جزئیات از اقساط کارت اعتباری سهام عدالت

هرچند وعده آزادسازی سومین مرحله از سهام عدالت در ایام دهه فجر عملی نشد اما از روز گذشته معاون وزیر اقتصاد اعلام کرده که امکان واگذاری کارت اعتباری سهام عدالت به سهامداران وجود دارد. با این حال هنوز بخشنامه این اقدام تا دیروز به بانک‌ها نرسیده بود.

به گزارش کارگر آنلاین، هرچند وعده آزادسازی سومین مرحله از سهام عدالت در ایام دهه فجر عملی نشد اما از روز گذشته معاون وزیر اقتصاد اعلام کرده که امکان واگذاری کارت اعتباری سهام عدالت به سهامداران وجود دارد. با این حال هنوز بخشنامه این اقدام تا دیروز به بانک‌ها نرسیده بود.

هفته گذشته اعلام شده بود که قرار است صاحبان سهام عدالت وام ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی بگیرند. اگر سهامداری نتواند ظرف مدت یک ماه این مبلغ را پس بدهد باید ظرف ۳۶ ماه آن را تسویه کند و سود آن را هم بپردازد.

حسین فهیمی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز این موضوع را تایید کرده و می‌گوید: با کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و در صورت برگشت مبلغ استفاده‌ شده تا ۲۹ روز، سود به آن تعلق نخواهد گرفت. در غیر این‌ صورت پول دریافت شده به وام سه ساله تبدیل می‌شود که سود آن هم باید پرداخت شود.

به گفته او برای کسانی که نیازهای فوری و ضروری در حد ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دارند یک کارت اعتباری یا کارت خرید صادر شود.
مبلغ هر قسط کارت اعتباری سهام عدالت

بر این اساس، اگر سهامداران نتوانند ۲۹ روزه پول را برگردانند باید اقساط آن را به صورت ماهانه بپردازند.

در حال حاضر بالاترین نرخ سود بانکی ۱۸ است. در صورت عدم برگشت پول در ماه اول سهامدار باید وام ۱۰ میلیون تومانی را ۱۳ میلیون تومان و طی سه سال پس دهد. وام ۵ میلیون تومانی نیز ۶٫۵ میلیون تومان برآورد  می‌شود.

سهامدارانی که وام ۱۰ میلیون تومانی را دریافت می‌کنند باید اقساط ۳۶۲ هزار تومانی بپردازند. مبلغ قسط این وام برای کسانی که پنج میلیون تومان را می‌گیرند ۱۸۱ هزار تومان است.
کدام بانک کارت اعتباری می‌دهد؟
در همین حال روز گذشته، عباس معمار نژاد، معاون وزیر اقتصاد در این خصوص گفته است: «امروز دو بانک ملی و تجارت به صورت الکترونیکی به سهامداران عدالت کارت اعتباری ارایه می‌دهند.»

اما تا بعد از ظهر دیروز اپراتورهای شعب این دو بانک به تجارت‌نیوز اعلام کردند که هنوز ابلاغیه‌ای برای شروع فرایند اعطای کارت اعتباری سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

واحد پشتیبانی کارت اعتباری بانک ملی نیز گفت که هنوز اطلاعی از این موضوع ندارد و بهتر است که سهامداران مراجعه حضوری داشته باشند. این در حالی است که معاون وزیر گفته برای دریافت این کارت نیاز به مراجعه حضوری نیست و درخواست به صورت الکترونیکی به همراه مدارک ارسال می‌شود و تا سه روز دیگر کارت برای سهامداران صادر خواهد شد.

در سامانه بانک ملی اطلاعیه‌ای برای کارت اعتباری سهام عدالت آمده که به نظر می‌رسد قدیمی است. این در حالی است که ۴۰ درصد از سهامداران(۲۰ میلیون نفر) جزو مشتریان بانک ملی هستند.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین