پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:26 - 1395/06/14

تشکیل تعاونی‌های سهامی عام برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه

معاون امور تعاون وزیر تعاون بر لزوم گسترش فرهنگ تعاون تاکید کرد و گفت: برای تأمین مالی بخش تعاون ایده ایجاد تعاونی‌های سهامی عام ارائه شد.

کارگرآنلاین: سید حمید کلانتری صبح امروز در همایش «اندیشه تعاون» که در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد با اشاره به مزیت‌های اقتصادهای تعاونی اظهارداشت: اقتصاد تعاونی بهره‌وری سرمایه را افزایش می‌دهد و از این مسیر می‌توان احساس مالکیت را در اعضا بوجود آورد.

وی افزود: در اقتصاد تعاونی علاوه بر افزایش کارایی افراد، مسیر توسعه و پیشرفت با کمک خرد جمعی طی می‌شود و از این جهت بهترین مسیر را شاهد خواهیم بود.

کلانتری با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی بنگاه‌های اقتصادی در کشور، سرمایه اولیه است، تصریح کرد: با وجود اینکه نقدینگی کشور 1000 تریلیون تومان است اما همچنان با مشکل جدی بیکاری مواجه هستیم در حالیکه اگر این منابع در مسیر دقیق خود سرازیر شود اشتغال‌زایی فراوانی بوجود خواهد آمد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی، توسعه را به عنوان یک محور اصلی دنبال می‌کند، گفت: یکی از مهمترین تفاوت‌های بخش تعاونی با اقتصاد خصوصی و دولتی در جمع‌آوری سرمایه و افزایش توان رقابت‌پذیری است.

وی با اشاره به اینکه موضوع تعاون توسط آیت‌الله بهشتی پایه‌گذاری شد، خاطرنشان کرد: با وجود تاکیدات ایشان در اصل 44 قانون اساسی برنامه‌های توسعه چهار و پنجم به نقش تعاون نگاه جدی نداشت و با موانعی مواجه شدیم.

وی با اشاره به لزوم حضور جدی تعاونی‌ها در بازارهای مالی تصریح کرد: یکی از اقدامات برای توسعه بخش تعاون کشور استفاده از ابزارها و امکانات تأمین مالی بازار سرمایه بود که در این خصوص بنا شد تا تعاونی‌های سهامی عام شکل بگیرند.

وی گفت: در خصوص تعاونی‌ها به دنبال گسترش فرهنگ کار از مسیر بخش تعاون هستیم تا یک نهضت فراگیر ایجاد شود./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین