پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:30 - 1395/07/18

رامین رضاییان یکی شبیه هیچ‌کس!

شاید از نظر برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس تهران رامین رضاییان یک مدافع راست معمولی و نیمکت‌نشین (!) به نظر برسد اما نقشی که او در تیم ملی دارد چیزی بسیار فراتر از یک بازیکن معمولی است.

کارگرآنلاین: دوندگی بی‌امان، خصوصیات تهاجمی، سرعت و تکنیک و از همه مهم‌تر میل به نفوذ رامین رضاییان باعث شده که کارلوس کی‌روش او را به وریا غفوری و حتی خسرو حیدری ترجیح بدهد.
او روی کاغذ یک دفاع راست است اما شعاع باور نکردنی حرکتش در زمین باعث شده که بیشتر مواقع به عنوان بال راست یا مهاجم متمایل به راست دیده شود.
همه این نقش‌ها از توانایی‌های فنی او نشأت می‌گیرد و نفس چاقی که رضاییان دارد. کارلوس کی‌روش به درستی او را دونده‌ترین بازیکن ایرانی می‌داند. در کنار دوندگی زیاد در طول و حتی عرض زمین، رامین رضاییان در حال حرکت به خوبی توپ را استپ می‌کند و در کنترل خود درمی‌آورد، آن هم با کمترین تغییر در سرعتش! او در این زمینه بهترین است و به لطف همین تکنیک توانسته مدافع راست فیکس تیم ملی شود و رقبا را نیمکت‌نشین کند.
در فاز تدافعی هم رامین رضاییان متفاوت است. این بازیکن در پیش‌بینی بازی و حرکات بازیکنان حریف فوق‌العاده است و قدرت بازیخوانی بالایی دارد که او را از بقیه متمایز می‌کند. در واقع رامین رضاییان با هوش سرشار خود خطرات را قبل از اینکه آغاز شوند دفع می‌کند و همین خصوصیات فنی در فصل گذشته و به ویژه دربی ۸۲ به شدت به کار پرسپولیس آمد.
با این وجود برانکو او را نادیده گرفته است. ۷ هفته از لیگ برتر گذشته ولی رامین رضاییان نتوانسته در ترکیب پرسپولیس جایی پیدا کند و باید پرسید آیا مرد کروات بازی ایران و ازبکستان را دید؟ برانکو باز هم می‌خواهد رضاییان را روی نیمکت بنشاند؟ باور کنید ندیدن این رامین رضاییان خیلی هنر می‌خواهد، نمی‌خواهد؟!

منبع: خبرورزشی
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین