پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:12 - 1395/07/19

آزادی آماده برگزاری بازی حماسی؛

ماجرای نامه فدراسیون کره جنوبی به ایران چه بود؛ درخواست تاج از کره ای ها

موضوع برگزاری بازی ایران برابر کره‌جنوبی تا همین چند روز پیش به بحث روز فوتبال ایران تبدیل شده بود.

کارگرآنلاین: موضوع برگزاری بازی ایران برابر کره‌جنوبی تا همین چند روز پیش به بحث روز فوتبال ایران تبدیل شده بود. با توجه به اینکه قرار است این بازی در روز تاسوعای حسینی برگزار شود فدراسیون فوتبال تلاش زیادی کرد که زمان این بازی را تغییر بدهد اما با توجه به اینکه زمان بندی این بازی از سال گذشته به کشورهای شرکت کننده در این مسابقات اعلام شده بود کنفدراسیون فوتبال آسیا با این موضوع مخالفت کرد.

بعد از آن بود که بر سر برگزاری این بازی در ایام سوگواری سالار شهیدان اختلاف نظر ایجاد شد و در نهایت با تایید شورای تامین استان تهران قرار شد این بازی با رعایت احترام این شب‌ها برگزار شود.

در این بین و در روزهایی که فدراسیون فوتبال با چالش‌های بزرگی برای برگزاری این بازی روبرو بود، فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی نامه عجیبی به فدراسیون فوتبال ایران زد که البته درخواست آنها با مخالفت مهدی تاج همراه شد.

در این نامه پیشنهاد شده بود با توجه به رابطه خوب دو کشور ایران و کره در روز بازی نمایشگاهی در استادیوم آزادی دایر شود و در آن عکس‌های قدیمی فوتبال دو کشور نمایش داده شود اما با توجه به این که بازی قرار است در روز تاسوعا برگزار شود و البته فدراسیون فوتبال با سختی‌های زیادی موفق شد اجازه برگزاری این بازی را بگیرد، این درخواست مخالفت مهدی تاج را به همراه داشت.

همچنین به جز این شرکت کره‌ای ال جی که سال‌ها است در ایران فعالیت می‌کند قصد داشت برای این بازی حساس بادکنک‌هایی با رنگ پرچم ایران در استادیوم آزادی پخش کند تا به نوعی رابطه خوب دو کشور نشان داده شود اما این موضوع هم با مخالفت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران روبرو شده است.

گفته می شود مسئولان روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ایران در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال کره ارسال کرده‌اند از مسئولان فوتبال این کشور خواسته اند که در روز بازی هوادارانشان حتی المقدور از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ شاد خودداری کنند تا به نوعی حرمت‌های شب‌های محرم توسط هواداران نگه داشته شود.

همچنین قرار است در روز بازی پرچم 600 متری یاحسین (ع) در ورزشگاه آزادی باز شود تا به نوعی فضای استادیوم در بازی با کره جنوبی کاملا عاشورایی شود.

فدراسیون فوتبال از تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی خواسته است در بازی با کره با پیراهن‌های مشکی در زمین حاضر شده شوند تا حرمت این روز حفظ شود.

ایران می‌تواند با پیروزی در بازی با کره تا حد زیادی خیال خود را از صعود به جام جهانی راحت کند و به نظر می‌رسد همه چیز برای برگزاری این بازی تاریخی آماده است.

منبع:نسیم آنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین