پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:26 - 1395/10/06

چه افرادی به دنبال فراموشی نهم دی هستند؟

در نهم دی و دو روز پس از حوادث تلخ روز عاشورای سال 88 و حرمت شکنی فتنه گران به ساحت و دستگاه حضرت اباعبدالله، مردم که جنایت فتنه گران را از طریق رسانه ها دیده بودند با بغض های فرو خفته راهی خیابان شدند تا برای فتنه گران اتمام حجت کنند و آخرین هشدار ها را به آنها بدهند تا فتنه گران را بر سر جایشان بنشانند.

به گزارش کارگرآنلاین، نهم دی ماه سال 1388، میخی بر تابوت جریان فتنه و پایانی بر نبرد 8 ماهه مردم با فتنه گران در بستر خیابان بود. این روز از این جهت بسیار اهمیت داشت که افرادی که مدام در ماه های پس از انتخابات، از مردم سخن می گفتند، با دیدن خیل عظیم جمعیت و شعار هایشان، مفتضح و بی آبرو شدند. در نهم دی و دو روز پس از حوادث تلخ روز عاشورای سال 88 و حرمت شکنی فتنه گران به ساحت و دستگاه حضرت اباعبدالله، مردم که جنایت فتنه گران را از طریق رسانه ها دیده بودند با بغض های فرو خفته راهی خیابان شدند تا برای فتنه گران اتمام حجت کنند و آخرین هشدار ها را به آنها بدهند تا فتنه گران را بر سر جایشان بنشانند.

نهم دی از جنبه ای دیگر نیز اهمیت داشت و آن مستحکم تر شدن رابطه امام و امت پس از 8 ماه از فتنه گری جریان غرب زده بود. در حالیکه خیلی ها احتمال می دادند، فضای غبار آلود و شبهه گون آن دوران باعث تزلزل در پیوند و رابطه امت با امامشان گردد، عملاً اثبات شد که در این جریان، ارتباط عقلی و عاطفی مردم تعمیق گردید و محکم تر از قبل شد. بعد از خطبه های رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد و آگاهی بخشی رهبر انقلاب از برنامه های جریان فتنه و اعلام آمادگی برای بررسی هر گونه مدرک مستند توسط دستگاه های مسئول، اغلب مردمی که رأی داده بودند و شاید هم به نتایج انتخابات معترض بودند از همراهی کردن اغتشاشگران دست کشیدند اما فتنه گران دست بردار نبودند و با پول و نیرنگ خود، جمعی از اراذل و اوباش را به میدان آوردند که حاصل آن تخریب گسترده اموال عمومی، کشته شدن چندین نفر از شهروندان، به آشوب کشیده شدن کشور و خوشحالی دشمنان ایران بود. اما با گذر زمان هنگامی که سعه صدر و آرامش رهبر انقلاب در عین هدایت گری های و روشنگری های ایشان را در ماجرای خطیر فتنه روشن شد و مردم دیدند و مشاهده کردند که با این شیوه مدیریت چگونه روز به روز از تعداد اطرافیان فتنه گران کاسته می شود، اطمینانشان به توانایی های رهبر انقلاب افزون گشت و ارادتشان به ایشان بیشتر شد و این مهم نتیجه اش را در واکسینه شدن انقلاب اسلامی برای سال ها نشان می دهد زیرا هم جریانی که تا دیروز دم از راه و نام امام خمینی می زد خود را رسوا کرد و هم تعمیق ارتباط مردم با رهبر انقلاب و یقین پیدا کردن به حکمت و دانایی ایشان، می تواند عبور از فتنه های آینده را آسان تر و راحت تر کند.

اما مسأله مهمی که برای امروز ایران اسلامی بسیار مهم و با اهمیت است، عدم فراموشی مطالبات مردم در آن حادثه یوم الله است که باید در صدر کار مسئولین قرار گیرد. زیرا مردمی که در سخت ترین شرایط به یاری انقلاب آمدند و برای چندمین بار نشان دادند که هر زمان انقلاب به آنها نیاز داشته باشد، وارد صحنه می شوند حق دارند که از مسئولین نیز بخواهند مطالبات آنان را پاسخ گویند. امروز جریانی در کشور که خود در طی ماجرای فتنه 88 یا عنوان فتنه گر و یا ساکت فتنه لقب گرفتند، با تقلیل آن هجمه بزرگ به نظام اسلامی به یک دعوای شخصی تلاش دارد که از اهمیت آن بکاهد و فتنه 88 را به علت مناظره آقایان احمدی نژاد و موسوی و مباحث مطرح شده در آن مناظره تلقی کند، در حالیکه رهبر انقلاب "اصل نظام" را هدف جریان فتنه خواندند. اکنون برخی از آن فتنه زدگان که تا انتخابات مجلس نهم حتی رأی دادن در انتخابات را یک اقدام خیانت بار تلقی می کردند، امروز برای ثبت نام به عنوان کاندیدای مجالس خبرگان و شورای اسلامی صف کشیده اند و تلاش دارند بار دیگر وارد عرصه حاکمیت شوند. این در حالیست که تا کنون حتی یک کلمه در خصوص ابراز ندامت از فعالیت های چند سال اخیرشان جایی ثبت نشده است و اکنون در موضع حق به جانب و طلبکار می خواهند وارد عرصه انتخابات شوند بدون اینکه کوچکترین هزینه ای به خاطر اقدامات گذشته شان متقبل شوند.

تلاش ناکام جریان فتنه زده در تقلیل دادن و یا به فراموشی سپردن حوادث بعد از انتخابات به این علت انجام می شود که خود آنها از اهمیت حوادث سال 88 آگاه هستند و می دانند که در صورتی که به ریشه های فتنه پرداخته شود، یقیناً افراد فتنه زده دیگر جایی در حاکمیت نخواهند داشت و در هیچ کجای دنیا به افرادی که سابقه تلاش برای براندازی داشته اند، اجازه کسب کرسی قدرت نمی دهند. اما تصور اینکه اگر حاکمیت به آنها اجازه ورود به انتخابات را بدهد، قطعاً از سوی مردم انتخاب می شوند به دلیل روحیه متوهم جریان فتنه است که تجربه نشان داده بیش از اینکه با واقعیات سر و کار داشته باشند با توهمات خود سیر می کنند. آنها با روحیه متوهم خود گمان می کنند با ورود به عرصه انتخابات، از سوی مردم برایشان فرش قرمز پهن می شود و همه منتظر ورود آنها به عرصه انتخابات هستند و با ورودشان به انتخابات به قول خودشان "اکثریت خاموش" پا به عرصه می گذارد و با "نسبت آرای بالا" برنده انتخابات می شوند!

اگر فتنه گران علاقه دارند تا به منویات مردم و حمایت مردم از خود تا حدودی آشنا شوند، کمک کننده خواهد بود اگر که به شعار های سر داده شده در 9 دی توسط مردم در سرتاسر کشور توجه کنند. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند روز نهم دی "یوم الله" بود زیرا در این روز نه تنها بساط فتنه گری در عرصه عمومی چیده شد بلکه این روز معیاری برای قضاوت در خصوص عملکرد افراد و همچنین معیاری برای تشخیص حق و باطل در عرصه سیاسی کشور شد که تا سالیان سال می تواند انقلاب اسلامی را از آسیب منافقین جدید بیمه کند.
منبع: پارس نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین