پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:48 - 1395/10/13

افزایش حجم بدهی‌ دولت به نظام بانکی

وزیر اقتصاد: از اشتغال و معیشت مردم راضی نیستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی اذعان کرد حجم بدهی‌های دولت به شبکه بانکی افزایش یافته است.

به گزارش کارگرآنلاین، علی طیب‌نیا امروز در ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: از وضعیت اشتغال، معیشت، شرایط زندگی و رفاه مردم سوال شود که راضی هستی، پاسخ منفی است، ملت ایران شایسته بهترین‌ها هستند، اگر از پتانسیل‌های بهتر استفاده شود و همدلی و همزبانی باشد، موفقیت افتخارآمیز دست یافتنی است به شرط آنکه منافع ملی هدف قرار گیرد.

وئ ادامه داد: منازعات سیاسی و انتخاباتی هدف اصلی را تحت الشعاع قرار ندهد. خواهش می‌کنم گروههای سیاسی همگام با ملت کوشش کنند. آینده روشن و دست‌یافتنی است.

وی با تاکید بر اینکه حجم بدهی‌های دولت نسبت به گذشت افزایش یافته است، گفت: اما هنوز نسبت به GBP بسیاری از کشورها این حجم پایین است معضل نابسامان بودن بدهی‌ها است.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه دو لایحه در کمیسیون‌های اقتصادی دولت پیگیری می‌شود یادآور شد: تسویه بدهیهای دولت به نظام بانکی در حال پیگیری بوده، ولی امیدواریم با این لوایح عملیات بانکی از پشتوانه شرعی بیشتری برخوردار شود.

وزیر اقتصاد درمورد بازار غیرمتشکل پولی نیز گفت: اختیارات بازدارنده به بانک مرکزی داده شده تا نسبت به آن اقدام کند، همچنین افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در چارچوب قوانین بودجه مورد توجه جدی است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین