پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:23 - 1395/10/18

دوست دارم پیراهن استقلال را بر تن کنم

چراغ سبز آندرانیک تیموریان به منصوریان

هافبک ماشین سازی گفت: «استقلال همیشه تیم محبوب من بوده و دوست دارم دوباره پیراهنش را بر تن کنم اما بازگشت من فقط دست خودم نیست.»

به گزارش کارگرآنلاین، استقلال که امید زیادی داشت کمبودهایش را با جذب بازیکن در نقل و انتقالات نیم فصل جبران کند، تا اینجای کار دو گزینه مهم خود را از دست داده است.

رحیم زهیوی و سروش رفیعی گزینه‌های مورد نظر علیرضا منصوریان بودند که انتقالشان به استقلال رسما منتفی شد و حالا آبی‌ها به گذشته بازگشت داشته‌اند. آنها آندرانیک تیموریان را می‌خواهند، کسی که هنوز لقب سامورایی را با خود یدک می‌کشد.

* آندو بیاید که چه شود؟
بعید است که منصوریان بخواهد با انگیزه فنی آندو را به استقلال برگرداند. آندو در یک‌سال اخیر با آن ‌هافبک جسور و قدرتمندی که هر تیمی آرزوی داشتنش را داشت، فرق کرده است. انتخاب‌های غلط تیموریان در یکی دو‌سال اخیر و توجه بیش از حد به رقم قرارداد، باعث شد او نتواند دوران اوجش را ادامه دهد.

آندو در دو اردوی اخیر تیم‌ملی هم حضور نداشته تا معلوم شود کارلوس کی‌روش هم از کیفیت فنی‌اش راضی نیست. شاید او در صورت بازگشت به استقلال بتواند انگیزه پیدا کند و به روزهای خوبش برگردد.

اما این سکه یک روی دیگر هم دارد. آمدن آندو به استقلال ریسک است چون امکان دارد مثل نیم فصل اول ضعیف باشد که با این وضع نیمکت‌نشین کردن او هم دردسر تازه‌ای برای منصوریان است. با این شرایط خیلی باورکردنی نیست که آندو برای حل مشکلات فنی استقلال گزینه منصوریان باشد.

* دوگانگی استقلالی‌ها درباره آندو
اولین بار که تیموریان استقلالی شد، پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود. نمایش آندو در نیم فصل اول لیگ دوازدهم یکی از درخشان‌ترین دوره‌های فوتبالی او بود. چه بسا اگر آندو با مصدومیت در نیم فصل دوم روبه‌رو نمی‌شد، استقلال قهرمانی لیگ را به‌دست می‌آورد.

بازگشت دوباره تیموریان به استقلال با امیر قلعه‌نوبی بود. آن سال به واسطه کشمکش‌های قلعه‌نویی و کی‌روش، ملی‌پوشان استقلال قلعه نویی را تنها گذاشتند و یکی یکی پیراهن آبی را ترک کردند.
سرمربی وقت استقلال آندو را متهم به "آندویی بازی نکردن" برای استقلال کرد. درگیری تیموریان با لیدرهای استقلال هم تیر آخر بود تا او قراردادش را فسخ کند و به تبریز برود.

او در تمام مدت دوری از استقلال اگرچه از این تیم به‌عنوان تیم محبوبش یاد کرد اما هنوز بین هواداران استقلال درباره آندو دوگانگی وجود دارد. حالا که صحبت از بازگشت او به استقلال شده دوگانگی استقلالی‌ها بیشتر شده است.

برخی از او به‌عنوان سامورایی یاد می‌کنند و دوست دارند آندو به استقلال برگردد. بعضی هم او را متهم می‌کنند که به خاطر پول از استقلال رفت و تیم را تنها گذاشت. آندو در صورت بازگشت به استقلال و ارایه بازی‌های خوب می‌تواند به محبوبیت گذشته بین استقلالی‌ها برگردد.

* سامورایی برای بازوبند می‌آید؟
سال گذشته که آندو در آستانه بازگشت به استقلال بود، ناگهان مظلومی از بازگرداندن او منصرف شد. تیموریان یکی دو بار در مصاحبه‌هایش به طعنه گفت برخی نگذاشتند او به استقلال بیاید. آندو هم مثل همبازی‌های قدیمی مهدی رحمتی اعتقاد دارد او مانع حضورش در استقلال شده چون می‌خواهد فقط خودش گزینه کاپیتانی استقلال باشد.

حالا که منصوریان با رحمتی اختلاف پیدا کرده و قصد نیمکت‌نشین کردن او را دارد به این فکر افتاده تا آندو را که یکی از مخالفان رحمتی است به استقلال برگرداند. خیلی‌ها معتقدند با آمدن آندو به استقلال، بازوبند کاپیتانی بر بازوی او بسته خواهد شد و مهم‌ترین هدف منصوریان از بازگرداندن او خلع رحمتی از کاپیتانی است.

* تیموریان:  هیچ‌کس با من صحبتی نکرده است
مهم‌ترین موضوع در انتقال آندو به استقلال نظر خودش دراین‌باره است. تیموریان درباره ماجرای پیوستنش به استقلال اظهار داشت: «در روزهای اخیر رسانه‌ها مطالب زیادی دراین‌باره نوشته‌اند. من از همه‌جا بی‌خبر بودم چون به دلیل بیماری در استراحت مطلق هستم. دوستانم عکس‌ها و مطالب زیادی برایم فرستاده‌اند که از بازگشت من به استقلال نوشته‌اند. باور کنید هنوز خودم در جریان نیستم چون با من تماسی گرفته نشده است. در یکی دو روز اخیر از برادرم هم که مدیر برنامه‌های من است بی‌خبر بوده‌ام و نمی‌دانم با او هم صحبت شده یا نه.»

* ماشین سازی راضی است؟
کاپیتان کنونی ماشین سازی در ادامه صحبت‌هایش از شرط رضایت باشگاه تبریزی سخن گفت: «چیزی که کاملا مشخص است، من در حال حاضر بازیکن ماشین‌سازی هستم و هر باشگاهی من را می‌خواهد باید با مسئولان این تیم وارد مذاکره شود نه با شخص من. ضمن این‌که مدیر برنامه دارم و اگر هم بحثی از طرف استقلالی‌ها مطرح شود، سرژیک با ماشین سازی وارد مذاکره می‌شود.»

تیموریان درباره این‌که آیا ماشین‌سازی با پیوستن او به استقلال موافقت می‌کند یا نه، عنوان کرد: «من تهران هستم و صحبتی با مسئولان ماشین‌سازی نداشته‌ام. واقعا نمی‌دانم آنها رضایت نامه‌ام را می‌دهند یا نه چون تیم در شرایط حساسی قرار دارد. با این‌که دوست دارم دوباره با استقلال باشم اما باید تابع نظر مسئولان ماشین سازی باشم چون بازیکن آنها هستم. البته باز هم تأکید می‌کنم هنوز صحبتی از طرف استقلال نشده و من این موضوع را از طریق دوستانم و رسانه‌ها فهمیده‌ام.»

* چراغ سبز به استقلال
از آندو می‌پرسیم این یعنی نشان دادن چراغ سبز به استقلال؟ او گفت: «نمی‌توانم منکر علاقه‌ام به استقلال شوم. من از نوجوانی در این تیم بازی کردم و استقلال را دوست دارم. استقلال همیشه تیم محبوب من بوده و دوست دارم دوباره پیراهنش را بر تن کنم اما بازگشت من فقط دست خودم نیست. تا پایان فصل با ماشین‌سازی قرارداد دارم و باید ببینم نظر آنها دراین‌باره چیست.»

* بازوبند کاپیتانی
اینکه آندو در بازگشت به استقلال ممکن است بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندد اتفاقی مهم است. کاپیتان سابق تیم‌ملی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد: «وقتی هنوز هیچ چیز مشخص نیست نمی‌توانم نظری درباره این موضوع داشته باشم.»

برای روشن شدن وضع آندو و استقلال باید صبر کرد و منتظر موافقت تیم تبریزی ماند.

شهروند

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین