پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:25 - 1395/11/17

حداکثر عیدی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

عیدی کارگران سالانه چقدر اضافه می شود؟

میزان عیدی کارگران با توجه به اساس قانون کار برای امسال، حداقل یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش کارگرآنلاین، در حالی کم کم به هفته های پایانی سال نزدیک می شویم که یکی از موضوعات مهم برای کارکنان و افراد حقوق بگیر شاغل در نهادهای مختلف جامعه از جمله کارگران موضوع عیدی آخر سال و مبلغ آن است.

عیدی کارگران بر اساس قانون کار تعیین می شود. براین اساس حداقل دستمزد کارگران ۸۱۲ هزار و ۱۶۴ تومان است که طبق قانون حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان خواهد بود.

کارفرمایان مکلف هستند عیدی آخر سال را پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند اما معمولا برخی کارفرماها در بهمن ماه و برخی هم با حقوق اسفند پرداخت می کنند.

گفتنی است که میزان عیدی در سال گذشته برای کارگران با حداقل حقوق ۷۱۲ هزار تومانی، با حداکثر  میزان عیدی سه برابر رقم مذکور ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار تومــان و حداقل آن نیز دوبرابر مبلغ مذکور یعنی یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان تعیین و پرداخت شد.

در خصوص نحوه محاسبه عیدی کارگران بد نیست بدانیم که عیدی مشمولان قانون کار با مشمولان دســتگاههای دولتی متفاوت است. عیدی کارکنان دولت در پایان هرسال توسط دولت تعیین ولی عیدی کارگران مشمول قانون کار براساس فرمول مندرج در قانون مذکور مشخص می شود. براساس این فرمول عیدی کارگران دوبرابر آخرین حقوق آنهاست، مشروط بر اینکه از سه برابر حداقل حقوق سال مربوطه بیشتر نباشد.

میزان عیدی کارکنان طی سال‌های ۹۰ تا ۹۴ را در این جدول می توانید ببینید:

 

قدس آنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین