پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:11 - 1395/11/21

عضو هیأت رئیسه مجلس:

حق استیضاح وزیر راه و شهرسازی برای نمایندگان مجلس محفوظ است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حق استیضاح وزیر راه و شهرسازی برای نمایندگان مجلس محفوظ است.

به گزارش کارگرآنلاین، علی‌اصغر یوسف‎نژاد امشب در جمع خبرنگاران مستقر در نمایشگاه کتاب مازندران اظهار کرد: میزان مراجعات به دلیل تغییر مکان قابل تغییر است که نیاز است در این زمینه اقدام مناسب برای ایجاد نمایشگاه ثابت انجام شود.

وی افزود: مازندران نیاز به ایجاد مرکز نمایشگاهی مناسب دارد که باید در این زمینه به‌صورت جدی پیگیری شود و این موضوع را از وزیر ارشاد به صورت جدی پیگیری می‎کنم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با رشد فضای مجازی و تأثیر در کاهش مطالعه، گفت: فضای مجازی تا حدودی وقت مردم را اشغال کرد ولی هیچ چیز جایگزین مناسب برای کتاب نیست.

این مسؤول ادامه داد: سرانه مالی اختصاص داده شده به کتاب در کشور مناسب نیست، در سنوات  گذشته از طریق مجلس و دولت  اعتبار مناسبی برای بخش فرهنگی اختصاص دادند.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: اقدامات موازی در حوزه فرهنگی توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‎شود که در این زمینه باید ساز و کار مناسبی برای رفع موازی کاری انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوعات فرهنگی نیاز به تمرکز در سیاستگذاری، شورا و نهادی در این ارتباط باید تشکیل شود که به عنوان فرمانده مسائل فرهنگی را به پیش ببرد، افزود: اقدام فرهنگی مربوط به یک وزارتخانه نیست، همه وزارتخانه‌های دخیل باید در این زمینه ورود پیدا کنند، مسائل فرهنگی بسیار گسترده است به اندازه گستردگی باید شاهد ورود دستگاه‌ها باشیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوعات فرهنگی با توجه به تغییرات اجتماعی و سیاسی نیاز به بازنگری دارد، طرح جامع فرهنگی مد نظر دولت و مجلس باشد.

یوسف نژاد اضافه کرد: اعتبارات زیادی در زمینه مسائل فرهنگی هزینه می‎شود ولی چون هدفدار نیست به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‏‌کنیم که در این زمینه نیاز به همکاری مجلس و دولت داریم.

وی در ارتباط با استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس قانون داخلی مجلس، دعوت از وزیر باید به صورت کتبی باشد و  وزیر ابتدا باید در کمیسیون تخصصی حضور پیدا کرده و اگر نمایندگان حاضر در کمیسیون تخصصی قانع نشدند بحث استیضاح وزیر در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تاریخ دعوت شده مجلس تعطیل رسمی بود برای بار دوم باید به‌صورت کتبی مطرح می‎شد که کمیسیون تخصصی راه و شهرسازی کتباً دعوت نکرده است.

یوسف‌نژاد با اعلام اینکه سؤال حق نمایندگان مجلس است و این حق محفوظ است و حد آن را قانون مشخص کرد، گفت: اگر استیضاح وزیر اعلام وصول شد قانون باید در 10 روز این موضوع را باید پیگیری کند./فار

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین