پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:36 - 1399/12/13

کانال مقاومتی سکه از دست رفت

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز سه‌شنبه ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد که کاهشی ۲۷۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش کارگر آنلاین، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۱۲ اسفند با ۱۶,۸۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی رشد بازده اوراق خزانه و قوی‌تر شدن دلار آمریکا، به پایین‌ترین حد در هشت سال و نیم گذشته نزول کرد، هر اونس طلا (ساعت ۲۰ به وقت تهران)، ۱۷۳۰ دلار قیمت خورد.

بازده اوراق خزانه از بالاترین رکورد یک سال اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، اندکی فاصله گرفت، با این حال همچنان بالا مانده است. شاخص دلار نزدیک به بالاترین حد خود در چهار هفته اخیر ایستاد.

مقامات بانک مرکزی آمریکا همچنان نگرانی‌های تورمی را کم اهمیت قلمداد می‌کنند.طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم است و تحت تاثیر اجرای تدابیر مالی گسترده است. بر این اساس بازده بالاتر اوراق قرضه، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را کمتر می‌کند.

کانال مقاومتی سکه از دست رفت

قیمت سکه و طلا در معاملات چند روز اخیرنوسانات زیادی را به خود دیده است. این رفت و برگشت‌ها ناشی از تغییرات قیمت در مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار سکه و مسکوکات طلا بوده است. د

ر روزهای پایانی هفته گذشته ریزش قیمت اونس با شدت بیشتری آغاز شدکه همچنان ادامه پیدا کرده است. قیمت سکه نیز با ریزش اونس طلا کاهشی شد. اما مقاومت دلار در کانال ۲۵ هزار تومانی سبب شد تا کانال ۱۱ میلیونی سکه در چند روز گذشته نیز حفظ شود.

اما کاهش شدید اونس در بازار جهانی و همزمان افت دلار در بازار‌های داخلی، باعث شد سکه دیگر مقاومت چندانی از خود نشان ندهد و به قیمت‌های پایین‌تر کشیده شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز سه‌شنبه ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد که کاهشی ۲۷۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین