پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:46 - 1399/12/16
افتضاح مدیریتی دولت در توزیع کالاهای اساسی تمامی ندارد، توزیع روغن، مرغ و تخم مرغ به شکلی رسید که مردم برای تهیه آن صف های طولانی تشکیل می‌دهند و مشخص نیست در آینده باید منتظر کمبود در تولید و مشکلات توزیع کدام کالا باشیم.

به گزارش کارگر آنلاین، افتضاح مدیریتی بازار کالاهای اساسی تمامی ندارد، یک روز کمبود و صف  برای خرید روغن نباتی و روزی دیگر مردم برای خرید مرغ و تخم مرغ به قیمت مصوب صف می ایستند.

این صف ها در شرایطی درست شده است که مردم به جای رعایت فاصله گذاری اجتماعی مجبور به ایستادن در صف هایی می شوند که در آنها کرونا جولان می‌دهد.

افتضاح مدیریتی دولت در تنظیم بازار کالاهای اساسی دامان تولید کنندگان را نیز گرفته است به طوری که با اقدام دیر هنگام برای اختصاص ارز و خرید نهاده های دامی، مرغداران و دامداران نیز برای تهیه این محصول با مشکلات جدی مواجه شده اند به طوری که برخی مرغداران از انجام جوجه ریزی خودداری کردند و دامداران نیز با مشکل مواجه شدند.

اقدام دولت برای خرید دیر هنگام نهاده های دامی حتی به منافع ملی کشور نیز ضربه زد و هزینه های بیشتری به کشور تحمیل کرد؛ با توجه به اینکه در فصل برداشت، اقدام به خرید نکردیم مجبور شدیم که این محصول را بعد ها 30 درصد قیمت بالاتر در بازار های جهانی خریداری کنیم. 

بر اساس اعلام شرکت پشتیبانی امور دام که متعلق به خود دولت است، در 3 ماه ابتدایی سال هیچ ارزی توسط بانک مرکزی برای واردات اختصاص نیافت.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین