پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:26 - 1396/01/30

دولتی که نزدیک به 16 هزار میلیارد تومان بدهی به شهرداری دارد، نمی‌تواند صحبت از حقوق شهروندی کند

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دولتی که نزدیک به 16 هزار میلیارد تومان بدهی به شهرداری دارد، و حقوق شهروندان تهرانی را نمی‌دهد، نمی‌تواند صحبت از حقوق شهروندی کند، در واقع اول باید تکلیفش را ادا کند بعد از صحبت‌ از مباحث شعار گونه به میان آورد.

به گزارش کارگرآنلاین، محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران در خصوص برنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای مدیریت کلان‌ شهر‌های بزرگ کشور اظهار داشت: در این برهه از زمان موضوع اصلی جبهه، انجام فعالیت‌های مربوط به مباحث انتخابات ریاست جمهوری است و این جبهه در مقوله شوراها ورود نمی‌کند.

وی افزود: مجموعه‌های دیگری هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و به جمع‌بندی هم می‌رسند اما حتما بعد از اینکه جبهه بتواند با رای مردم کاندیدا خود را پیروز کند، باید در حوزه مدیریت شهری برنامه داشته باشد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: یکی از شئونی که دولت‌ها باید به آن رسیدگی کنند وضعیت شهرها و حقوقی است که دولت‌ها باید به شهروندان در حوزه‌ی خدمات شهری به خصوص حمل و نقل عمومی به شهروندان بدهند.

پیرهادی با بیان اینکه دولت‌ها در خیلی از مسائل می‌توانند کمک حال شهرداری‌ها و شوراها باشند عنوان کرد: دولت‌، شهرداری‌ها و شوراهای شهر می‌توانند اجماع مشترکی در خصوص مسائل شهری مانند حمل و نقل عمومی و قوانین و لوایحی که مصوب می‌شود با یکدیگر داشته باشند تا بحث کنترل آلودگی هوا، مهار این آلودگی و دسترسی به یک هوای پاک را رقم بزنند.

وی گفت: با توجه به این مسائل، در فازهای بعدی باید از جبهه مردمی این انتظار را داشت که کمک حال مدیریت شهرها باشد تا بتوانیم شهرهای خوبی داشته باشیم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "کلید واژه حقوق شهروندی چند وقتی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، نظر جبهه مردمی درباره "حقوق شهروندی" چیست؟" اظهار داشت: بنده به عنوان یک عضو نظر خودم را عرض می‌کنم، آنچه که این روزها به خصوص دولتی‌ها راجع به حقوق شهروندی می‌گویند مورد احترام است اما من فکر می‌کنم ناقض حقوق شهروندی مردم تهران، خود دولت است.

پیرهادی تصریح کرد: دولتی که نزدیک به 16 هزار میلیارد تومان بدهی به شهرداری دارد، و حقوق شهروندان تهرانی را نمی‌دهد، نمی‌تواند صحبت از حقوق شهروندی کند، در واقع اول باید تکلیفش را ادا کند بعد از صحبت‌ از مباحث شعار گونه به میان آورد.

وی در خصوص تلاش برخی از جریان‌ها برای تفرقه افکنی در بین نیروهای انقلابی گفت: همیشه در مقابل جبهه حق جبهه باطل شکل می‌گیرد و جبهه باطل هم به دنبال موفقیت جبهه حق نیست، البته نمی‌خواهم بگویم رقبای سیاسی ما در جبهه در باطل هستند؛ آن کسانی که سالم تبلیغ و رقابت می‌کنند برای ما محترمند، اما آن کسانی که جبهه و نیروهای مومن انقلابی را تخریب می‌کنند حتما در جبهه شیطان حرکت می‌کنند.
منبع: راه دانا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین