پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:45 - 1399/12/23

پیشنهاد کارفرمایان، افزایش ۳۷ درصدی دستمزد کارگران

مذاکرات فشرده گروههای کارگری و کارفرمایی برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ از ساعاتی قبل آغاز شده و خبرها از افزایش درصد پیشنهادی نمایندگان کارفرمایی حکایت دارد.

 دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار از ساعت ۱۷ با حضور وزیر کار و نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ آغاز شده است؛ وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار از همان دقایق اولیه در جلسه حضور یافته و مذاکرات فشرده میان طرفین در جریان است.

پیش از این و با توجه به سیگنالهای مثبت دومین نشست دستمزد شورای عالی کار اعلام شده بود که در صورت نزدیکتر شدن دیدگاهها و تحقق خواسته نمایندگان کارگری امشب رقم دستمزد کارگران مشخص خواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار نمایندگان کارفرمایی از درصد پیشنهادی قبلی خود که ۳۴.۲ درصد بود کمی بالاتر رفته و پیشنهاد افزایش ۳۷ درصدی سرجمع دریافتی کارگران شامل افزایش ۲۵ درصدی حداقل مزد به علاوه افزایش سایر سطوح مزدی و مزایا را مطرح کرده اند.

شورای عالی کار خرداد امسال، با تصویب افزایش ۲۶ درصدی حداقل دستمزد، پایه حقوق کارگران را به یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان افزایش داد؛همچنین کمک هزینه مسکن که پیش از این مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بود با تصویب اعضای شورای عالی کار ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

نمایندگان کارگری امیدوارند در این جلسه اختلاف دو میلیون تومانی هزینه امسال سبد معیشت کارگران و سال گذشته جبران شود.

به گزارش ایسنا، سومین نشست تعیین دستمزد شورای عالی کار در حالی با حضور وزیر کار و نمایندگان کارفرمایی و کارگری درحال برگزاری است که وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت به جلسه نیامده اند و نشست با حضور معاونین آنها دنبال می شود.

 

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین