پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:42 - 1396/04/07

خشم در سئول به خاطر «روسپی‌ها»

وزارت خارجه کره جنوبی خشم خود را از اقدام یک دیپلمات ژاپنی در بکارگیری عبارت "فاحشه‌ها" به جای "بردگان جنسی" در دوره اشغال کره توسط ژاپن ابراز داشت.

به گزارش کارگرآنلاین، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: رسانه های گروهی از زبان سرکنسول ژاپن در شهر آتلانتای آمریکا نقل کرده اند که وی بردگان جنسی در دوره اشغال کره توسط ژاپن در جنگ جهانی دوم را "فاحشه" نامیده است.

جو جون هیوک سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: این واقعا چنین اظهاراتی بیان شده باشد، اصلا مناسب نیست و با درک جامعه بین المللی از این حقیقت در تضاد است که پرونده بردگان جنسی حاوی جرایم خشونت جنسی علیه این زنان در جریان جنگ و نقض گسترده حقوق بشر است.

این وزارتخانه گفت: تحقیق درباره این اظهارات درجریان است واقدامات لازم از جمله ابراز تاسف شدید و درخواست برای پس گرفتن آن از طریق کانال های دیپلماتیک اتخاذ خواهد شد.

تاکاشی شینوزوکا سرکنسول ژاپن گفته است که دلیلی مبنی بر بردگی زنان کره ای در زمان جنگ جهانی دوم از سوی ارتش ژاپن وجود ندارد بلکه آنها "فاحشه" بوده اند.

برپایه این گزارش، منابع مختلفی گفته اند که ژاپن در سرزمین های تحت اشغال خود قبل و در زمان جنگ جهانی دوم، زنان را به طور سیستماتیک و سازمان یافته به بردگی جنسی کشیده است./العالم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین