پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:47 - 1396/04/12

ترامپ: اتفاقات جالبی در خاورمیانه روی می دهد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت که موضوعات جالب توجهی در ارتباط با فرآیند صلح در خاورمیانه در شرف وقوع است.

به گزارش کارگرآنلاین، ترامپ درحساب کاربری توییتر خود نوشت: روز گذشته (یکشنبه) با پادشاه عربستان در مورد صلح در خاورمیانه صحبت کردم. مسائل جالب توجهی در حال روی دادن است.
 
رئیس جمهوری آمریکا روزگذشته بصورت تلفنی با تعدادی از رهبران منطقه خلیج فارس از جمله پادشاه عربستان، حاکم امارات و قطر صحبت کرد.
 
کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ترامپ در این مکالمات در خصوص مناقشه جاری بین قطر و برخی همسایگان عرب این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان، محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت و گو کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که ترامپ بر اهمیت توقف تامین مالی تروریست ها و بی اعتبار کردن ایدئولوژی افراط گرایی تاکید ورزیده است.

درپی انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان از سوی پدرش، ترامپ با این شاهزاده سعودی نیز تماس گرفت و این منصب را به او تبریک گفت.

براساس بیانیه کاخ سفید که در آن زمان منتشر شد، دو طرف درخصوص پاره ای موضوعات منطقه ای از جمله تمهیداتی برای دستیابی به سازش پایدار بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها بحث و تبادل نظر کردند.

این مساله همچنین در جریان دیدار محمد بن سلمان با ترامپ در واشنگتن در سال جاری مورد بحث قرار گرفت.

در همین حال، عبدالله دوم شاه اردن نیز به تازگی از واشنگتن دیدن و با مقام های ارشد دولت ترامپ در مورد مساله سازش در خاورمیانه گفت و گو کرد.

شاه اردن در جریان این سفر از جمله با جرد کوشنر داماد ترامپ نیز ملاقات داشت. کوشنر به تازگی سفری به سرزمین های اشغالی و قلمروهای فلسطینی داشته است./ایرنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین