پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:20 - 1400/01/02

کاهش وزن با تخم کتان

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مصرف روزانه ۳ گرم دانه کتان برای تسکین درد روده، ازدیاد ترشح ادرار و افزایش تعریق مفید و مؤثر بوده و برای کاهش وزن بسیار مؤثر است.

محسن پویان گفت: کتان با نام‌های دیگر برزک و تلسج گیاهی است که در گیاه درمانی از دانه آن استفاده می‌شود.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبیعت گیاه سرد و خشک و دانه‌های آن گرم و خشک است، افزود: دانه کتان نرم‌کننده بوده، برای درمان پوست مفید است و مصرف آن با عسل محرک نیروی جنسی است.

به گفته مهندس پویان، کتان برای درمان سرفه بسیار مفید است، در استعمال خارجی برای التهابات پوست اثربخش است، شیرافزاست و بخور کتان برای درمان زکام مفید است.

این پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان این‌که گیاه کتان نرم‌کننده سینه و خلط آور بوده، تحریکات پوستی را برطرف می‌کند، بیان کرد: ضماد آرد دانه کتان با اسفرزه برای تسکین درد مفاصل، سیاتیک و نقرس بسیار مفید است، برای پاک کردن ریه‌ها از اخلاط و نیز تحلیل ورم کبد مفید است، سرخ کرده دانه آن قابض است و خون روی از رحم را قطع می‌کند.

مهندس پویان توصیه کرد: مصرف روزانه ۳ گرم دانه کتان برای تسکین درد روده، ازدیاد ترشح ادرار و افزایش تعریق مفید و موثر بوده و برای کاهش وزن بسیار موثر است.

وی با اشاره به این‌که مقدار مصرف روزانه این گیاه به میزان ۶-۳ گرم و سه نوبت در روز است، یادآور شد: دانه کتان اگر کوبیده شود زود اکسید می‌شود، بنابراین باید تازه به تازه مصرف شود.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین