پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:10 - 1396/05/08

در گزیده بیانات رهبری در دیدار کارگزاران حج مطرح شد

«حج» جای اظهار موضع درباره‌ حضور شرارت‌آمیز آمریکا در منطقه است

رهبر انقلاب گفتند: حج بیشترین ظرفیت اجتماعی را دارد؛ حج جایی برای ابراز عقیده‌ی امت اسلامی است.

به گزارش کارگرآنلاین، رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار کارگزاران حج افزودند: حج بیشترین ظرفیت اجتماعی را دارد؛ حج جایی برای ابراز عقیده‌ی امت اسلامی است. امام می‌گفتند حج بی برائت را قبول ندارند.

ایشان افزودند: الان قضیه‌ی مسجدالاقصی مطرح است؛ صهیونیست‌ها جری و گستاخ شده‌اند و به خود حق داده‌اند که به صاحبان مسجدالاقصی سخت بگیرند و مانع آنان شوند. امت اسلامی کجا بهتر از حج می‌تواند پیدا کند که درباره‌ی مسجدالاقصی اظهارنظر کند؟ اظهار موضع درباره‌ی حضور شرارت‌آمیز آمریکا در منطقه جایش کجاست؟ حج بهترین جاست.

رهبر انقلاب گفتند:نفس اینکه امسال توفیق حج برای مردم ما پیدا شد، خبر خوبی است. مسئولین کشور در هر سه قوه، اطراف قضیه را سنجیدند و تصمیم گرفتند امسال حج برگزار شود.

ایشان گفتند: مسئله‌ی امنیت حجاج مهم است؛ ما قضایای حج ۹۴ را فراموش نمی‌کنیم. امنیت حجاج بر عهده‌ی کشوری است که حرمین شریفین در اختیار اوست. دولت‌های دیگر هم درباره‌ی امنیت حجاج مطالبه کنند. باید امنیت و ایمنی و عزت و رفاه حجاج محفوظ بماند. مراقب باشیم قضایای مسجدالحرام و منا نباید تکرار شود.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: درباره‌ی حج امسال نگرانی‌هایی وجود داشت که خوشبختانه مسئولان قوای محترم و شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفتند حج برگزار شود.

ایشان افزودند: به مسئله‌ی وحدت اسلامی توجه شود. امروز میلیاردها خرج اختلاف‌افکنی می‌کنند؛ هیچ‌کس نباید به این اختلاف‌افکنی کمک کند و هر کس کمکی کند، در گناه آن‌ها شریک است.

رهبر انقلاب گفتند: حجاج در نمازهای جماعت و اول وقت در مسجدالحرام و مسجدالنبی شرکت کنند. در ایامی که مشرف می‌شوند تلاوت قرآن را فراموش نکنند. حجاج اعمال روز عرفه را انجام دهند.

ایشان همچنین تصریح کردند: حجاج از بازارگردی پرهیز کنند؛ در تهران و شهرهای دیگر هم بازار و اجناس جورواجور هست؛ آن چیزی که در محیط زندگی شما نیست، کعبه و مسجدالحرام و مسجدالنبی است. این وقت عزیز را صرف بازار نکنید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین