پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:30 - 1396/06/28

بیماری وحشتناکی که از ایدز کشنده تر است + تصاویر

نوما نام بیماری نادری است که در آن صورت بیمار به تدریج خورده می شود.

 به گزارش کارگرآنلاین، ؛ شاید تاکنون نام بیماری " نوما ( NOMA) را نشنیده باشید. از میان بیماری های نادر در جهان، این بیماری به عنوان یکی از وحشتناک ترین بیماری ها در طول تاریخ پزشکی شناخته می شود.  این بیماری که کشنده تر از ایدز است، صورت بیمار را به تدریج می‌خورد. نوما اکنون  در نیجریه به عنوان یکی از خطرناک ترین و جدی ترین بیماری هاست که سلامت و زندگی مردمان این کشور را تهدید می کند.

" ویکتوریا نکونگ "؛ مسئول کمپین مبازره با نوما در نیجریه می گوید : " این بیماری ناشی از سوء تغذیه حاد است و معمولا افرادی را که دارای اقتصاد ضعیف تری هستند درگیر می کند. افرادی که دچار بیماری نوما می شوند در ابتدا  دردهایی را در اطراف دهان خود احساس می کنند. اگرچه صورت این افراد هدف اصلی این بیماری است اما  به تدریج گوشت سایر اعضای بدن بیمار   نیز خورده می شود و می تواند حتی قلب و همچنین سایر اعضای حیاتی بدن را نیز درگیر کند. اگر فرد در مراحل اولیه این بیماری باشد یک درمان ساده با تجویز آنتی بیوتیک می تواند موثر باشد."

 گفتنی است؛ بر اساس تحقیقی که دو سال پیش در نیجریه انجام گرفت مشخص شد که حدود 126 هزار نیجریه ای بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. در مقایسه با ایدز این بیماری کشنده تر است.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین