پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:45 - 1400/01/09

مرغداران کل مرغ تولید شده شان را باید به کشتار گاه‌ها تحویل دهند

ایمانیان گفت: مرغداران مهابادی باید کل مرغ تولید شده شان را به کشتار گاه‌ها تحویل دهند.

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با بیان اینکه تمامی مرغداری‌های مهاباد موظف به تحویل تولید خود به کشتارگاه هستند، اظهار کرد: هم اکنون ۹ واحد مرغدای با بیش از ۴۶۸ هزار قطعه در این شهرستان وجود دارد که مرغ‌های آن‌ها به سن ۴۰ روز به بالا رسیده و در روز‌های آینده آماده ارسال به کشتارگاه است.

او افزود: در صورت کشتار این تعداد مرغ بیش از ۷۰۰ تن گوشت روانه بازار مصرف خواهد شد که حدود ۲۰۰ تن آن وارد چرخه مصرف این شهرستان خواهد شد.

ایمانیان تصریح کرد: سال گذشته هفت میلیون و ۷۷۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی مهاباد انجام گرفت که از این میزان بیش از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه طی سه ماهه آخر سال بود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ واحد مرغداری گوشتی فعال در این شهرستان وجود دارد اضافه کرد: سال گذشته هفت میلیون و ۷۷۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی این شهرستان انجام گرفت که از این میزان بیش از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه طی سه ماهه آخر سال بود.

او اضافه کرد: طی هفته‌های اخیر کمبود کاذب مرغ در بازار مهاباد موجب بروز صف در مقابل مراکز عرضه شده‌است.

مهاباد با بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین