پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:04 - 1400/02/02

دستگیری اخاذ ۳۰۰ میلیونی

رییس پلیس فتا استان از کشف پرونده تهدید و اخاذی ۳۰۰ میلیون ریالی از یک خانم جوان شیرازی خبر داد.
سرهنگ "حشمت سلیمانی" اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی 30 ساله و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: طبق اظهارات شاکیه، شخصی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ شروع به ارسال پیام برای وی کرده و سپس با ادعای اینکه از شاکیه تصاویر بدون حجاب در اختیار دارد، قصد اخاذی مبلغ300 میلیون ریال از وی داشته است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی و دستگیری متهم در کمترین زمان شدند، افزود: متهم که از اقوام نزدیک شاکیه بود، پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را اخاذی از شاکیه عنوان کرد.
سرهنگ سلیمانی خاطر‌نشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند، زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.
این مسئول انتظامی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق شماره تلفن 096380 و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.
منبع: فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین