پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:07 - 1400/02/15

پایان تلخ دوستی اینستاگرامی برای دختر جوان

دختر جوان که در اینستاگرام با پسری دوست شده بود، در دام او گرفتار شد و پسر جوان قصد داشت از وی اخاذی کند.

بعد از اینکه دختری جوان شکایتی را مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی مطرح کرد، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان زنجان قرار گرفت. با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم توقیف شد.

متهم در بازجویی‌های اولیه متهم منکر جرم خود شد؛ اما پس از روبه‌روشدن با مستندات، ضمن اعتراف به بزهی که مرتکب شده بود، گفت: از طریق اینستاگرام با دختر جوان آشنا شدم و با حرف‌هایم توانستم او را فریب بدهم و اعتمادش را جلب کنم.

سپس از او خواستم چند عکس خصوصی از خودش برایم بفرستد. این دختر که گمان می‌کرد واقعا به او علاقه‌مند شده‌ام و کاملا به من اعتماد کرده بود، چند تصویر برایم ارسال کرد. بعد از آن وارد مرحله بعدی نقشه‌ام شدم و این دختر را تهدید کردم اگر به من باج ندهد، عکس‌ها را منتشر می‌کنم.

من همچنین برای منتشرنکردن عکس‌ها به این دختر گفتم باید با من ارتباط نامتعارف داشته باشد. گمان می‌کردم او از ترس آبرویش شکایت نخواهد کرد و من به هدفم می‌رسم. پرونده متهم بعد از اعترافات او تکمیل و به مرجع قضائی ارجاع داده شد.

سرهنگ آدینه‌لو، رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه کاربران در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و خانوادگی خود نهایت دقت را داشته باشند و از ارسال آن به افراد غریبه به‌جد خودداری کنند، افزود: به علت نامشخص‌بودن هویت کاربران در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، این فضا محل مناسبی برای آشنایی و رابطه دوستی نیست.

منبع: شرق
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین