پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:01 - 1400/02/27

۱۰ جریمه جدید برای بخشی از مردم+اسامی

بسیاری از مردم هنوز خانه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکرده‌اند و به دنبال این هستند که بدانند اگر خانه خود را در سامانه ثبت نکنند، چه جریمه‌ای در انتظار آنهاست؟ برای ثبت‌ املاک مالکان و مستاجران تا روز ۱۹ خرداد زمان دارند و طبق این مصوبه اگر تا زمان اعلام شده اطلاعات ملک خود را ثبت نکنند مشمول جریمه می‌شوند.

کارگر آنلاین | ۱۰ خدمتی که در ادامه آمده به کسانی ارائه می‌شود که املاک خود را ثبت کنند، اگر فردی ملک خود را ثبت نکند یا مشمول جریمه می‌شود یا از دریافت این خدمات محروم می‌شود. در ادامه می‌خوانید که این جریمه‌ها واقعی است و اجرایی می‌شود؟

 افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک
خدمات ناشی از اعمال سیاست های حمایتی یارانه ای و کمک معیشتی
تعویض پلاک خودرو
فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز طبیعی
ارسال اسناد و مدارک مانند گواهینامه، گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه و ابلاغیه
ثبت نام مدارس در منطقه محل اقامت
استحقاق دریافت خوابگاه دانشجویی و امثال آن

آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مکلفند براساس اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان کشور، مطابق باکدپستی یا نشانی یکتا و به نام مالک یا بهره بردار صادر می‌شود
واحدهای مسکونی واقع در کلیه شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت و روستاهای کشور مشمول جریمه‌ای معادل ۲۰ درصد مالیات سال اول
واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت که هریک از مالک یا بهره‌بردار آن‌ها در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی موضوع ماده (۵۴ مکرر) این قانون محسوب می‌شوند.
آیا این جریمه‌ها اجرایی است؟

سامانه و طرح املاک و اسکان که به منظوز مالیات‌گیری از خانه‌های خالی در دستور کار قرار گرفته، دارای نواقضی است. در حالی که بیشترین خانه‌های خالی در اختیار حقوقی‌ها مثل بانک‌هاست اما الزامی برای ثبت‌نام آنها وجود ندارد و به نوعی معاف از مالیات شده‌اند.

در این سامانه برای حقوقی‌ها راه فرار از پرداخت مالیات ایجاد شده، همچنین باید به اطلاعات چندین دستگاه وصل باشد که نیست. به نظر می‌رسد با توجه به نواقصی که اجرای این طرح دارد، امسال جریمه یا مالیاتی در کار نباشد.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین