پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:33 - 1400/02/28

رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی ۲ کشته برجای گذاشت

رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی باز هم حادثه آفرید و در جریان ۲حادثه جداگانه باعث مرگ یک دختربچه و یک مرد جوان شد.

نخستین حادثه در شهرستان باغملک در استان خوزستان رخ داد.  سرهنگ عبدالرحیم قربان پور، رئیس پلیس باغملک در تشریح این حادثه گفت: به‌دنبال برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستاهای اطراف شهر یک جوان ۲۹ ساله بر اثر تیراندازی غیرمجاز مصدوم و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: متأسفانه فرد مصدوم به‌دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد و مأموران پلیس از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و ضارب را شناسایی و دستگیر کردند.

به‌گفته وی، در مخفیگاه این مرد یک قبضه سلاح شکاری که وی با استفاده از آن اقدام به تیراندازی در عروسی کرده و جان جوان 29ساله را گرفته بود کشف شد.
دومین حادثه اما در استان لرستان و شهرستان خرم آباد رقم خورد و در جریان آن دختربچه‌ای 6ساله جان باخت.

سرهنگ عباس دولتشاهی، فرمانده انتظامی این شهر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک کودک ۶ ساله به‌علت مصدوم شدن بر اثر اصابت ساچمه سلاح شکاری فوت شده است، تحقیقات پلیس برای مشخص شدن راز مرگ او آغاز شد.

وی ادامه داد: مأموران با بررسی و تحقیقات نامحسوس متوجه شدند که دختر خردسال در جریان مراسم عروسی خصوصی هدف اصابت گلوله قرار گرفته است. در جریان این مراسم فردی با استفاده از سلاح ساچمه‌زنی اقدام به تیراندازی کرده بود که بر اثر سهل‌انگاری کودک ۶ ساله مجروح و در نهایت جان خود را از دست داده بود.

این در حالی بود که بستگان متوفی بدون اطلاع به مراجع انتظامی قصد پنهان‌کاری موضوع را داشتند که پس از هماهنگی با مقام قضایی فرد خاطی دستگیر و ۲ قبضه سلاح ساچمه‌زنی از او کشف و تحویل مرجع قضایی شد. دولتشاهی گفت: متأسفانه استفاده از سلاح گرم در مراسم  بارها منجر به مجروحیت و یا فوت عده‌ای از همشهریان شده و لازم است این رسوم غلط برچیده شوند.

براساس این گزارش پیش از این و در ۲۳‌اردیبهشت‌ماه نیز معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان خوزستان از مجروح شدن سه نفر بر اثر تیراندازی در مراسم یزله خوانی روز عید فطر در شهر سوسنگرد خبر داده بود.

منبع: همشهری
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین