پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:03 - 1400/02/28

تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی

تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش آموزان دانشسراها (بخشنامه شماره ۷/۷۱۰ مورخ ۱۸/۲/۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش)

تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش آموزان دانشسراها (بخشنامه شماره ۷/۷۱۰ مورخ ۱۸/۲/۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش)

اداره کل آموزش و پرورش استان...

معاونت/ سازمان/ مرکز/ کانون/ دانشگاه شهید رجایی/ دانشگاه فرهنگیان

با سلام و احترام؛

تصویر نامه شماره ۲۰۰/۵۷۴۱۵/۹۹ مورخ ۷/۲/۱۴۰۰ معاون محترم قضایی امور اداری و استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری در خصوص تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش آموزان دانشراها، جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال به پیوست می شود.

علی الهیار ترکمن- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش

نامه شماره ۲۰۰/۵۷۴۱۵/۹۹ مورخ ۷/۲/۱۴۰۰

جناب آقای دکتر الهیار ترکمن

معاون محترم برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش

با سلام

احترامآ پیرو جلسه مورخ ۴/۲/۱۴۰۰ در خصوص تعیین تکلیف احتساب سوابق خدمتی معلمان محترم دانشسراهای سراسر کشور با توجه به رأی شماره ۸۲۵ مورخ ۱/۷/۹۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با حضور حضرتعالی، مدیر کل محترم حقوقی، رییس مرکز تأمین نیروی انسانی، مدیر کل محترم حقوقی وزارت آموزش و پرورش، مدیران محترم کل حقوقی و فنی صندوق بازنشستگی کشور و با حضور ۴ نفر از نمایندگان معلمین دانشسراها (آقایان سید مهدی حسینی، جعفر توکلی، آقای احدی و سرکار خانم رخساره خانی) و معاون محترم قضایی، نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری در محل دیوان برگزار گردیده. با توجه به توافقات و نتایج حاصله در جلسه مذکور به شرح ذیل، به منظور پیشگیری از طرح دادخواست های جدید و اجرای آرای قطعی صادر سابق در این خصوص و جلوگیری از مراجع مکرر معلمین و تکریم فرهنگیان محترم، شایسته است ضمن پیگیری فوری توافقات مراتب طی دستورالعمل یا بخشنامه جهت اطلاع به فرهنگیان سراسر کشور و اجرا از طریق ادارات کل استان های تابعه، اطلاع رسانی و اقدامات لازم صورت پذیر و رونوشتی از دستورالعمل مذکور جهت بهره برداری به این معاونت ارسال گردد.

ببینید: عدم احتساب فاصله فارغ‌التحصیلی از دانشسراها تا استخدام به عنوان سابقه خدمت (دادنامه شماره ۸۲۵ مورخ ۱/۷/۱۳۹۹ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری)

توافقات حاصله:
۱- بر اساس توافق حاصله برای کلیه مشمولین احتساب سوابق خدمتی دانشسراها که حکم کارگزینی صادر و کسورات مربوطه محاسبه و کسر گردیده، صندوق بازنشستگی کشوری مکلف به پذیرش و احتساب سوابق مذکور در سال جاری و در سالهای آینده و انجام اقدمات لازم در خصوص بازنشستگی افراد گردید.

۲- مشمولین احتساب سوابق خدمتی دانشسراها که احکام کارگزینی رسمی آنان صادر لکن از سوی صندوق بازنشستگی کشوری هنوز تعیین بدهی نگردیده، لذا صندوق موظف به اعلام بدهی بر اساس احکام رسمی و وزارت آموزش و پرورش مکلف به واریز بدهی و پرداخت کسورات مربوطه و متعاقباً صندوق بازنشستگی مکلف به پذیرش و احتساب سوابق و صدور احکام بازنشستگی مشمولین گردید.

۳- مشمولینی که شرایط قانونی نداشته و از جمله کسانی که مورد تأیید گزینش نبوده و یا عمداً مراجعه‌ای جهت تعیین تکلیف خود نداشته‌اند و غیره از قاعده مستثنی هستند.

۴- با توجه به ماده ۸۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اثر رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۸۲۵ مورخ ۱/۷/۹۹ نسبت به آتیه می‌باشد، لذا نسبت به افرادی که قبل از صدور رأی هیأت عمومی به آنها مبادرت به صدور رأی گردیده، آرای شعب دیوا لازم الاجرا می باشد.

عباس محدث- معاون قضایی امور اداری، استخدامی و فرهنگی

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین