پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:37 - 1397/05/06

چگونه می‌توان بدون سرکار رفتن پول درآورد؟

مترجمی زبان هم از دیگر مشاغلی است که می‌توانید در هر کجای دنیا که هستید انجامش دهید و پول در بیاورید.

به گزارش کارگرانلاین، درست است که اغلب خانواده تمایل دارن فرزاندانشان مشاغلی که موقعیت اجتماعی بالایی دارند همانند پزشک و مهندس و وکیل را برای خود انتخاب کنند. اما دیگر دوره اعمال فشار والدین روی فرزندان گذشته و نوجوان‌ها و جوان‌های الان ترجیح می‌دهند خودشان برای آینده خود تصمیم‌گیری کنند؛ که اتفاقا بسیار قابل تحسین است.

وقتی از همان ابتدا جوان بداند که چه از زندگی می‌خواهد و دوست دارد عمر خود را چگونه سپری کند، بدون شک موفق‌تر و خلاق‌تر خواهد بود و چه بسا درآمد بیشتری هم نسبت به دکتر و مهندس خواهد داشت.

این حرف‌ها را مطرح کردم تا در زیر به معرفی برخی مشاغل بپردازم که می‌توان از راه دور انجامشان داد. یعنی اگر فردی دوست دارد بیشتر زندگی خود را در سفر سپری کند، می‌تواند با این انتخاب رشته‌های دانشگاهی مرتبط با مشاغل زیر، برای آینده خود برنامه‌ریزی درست و کاملی داشته باشد.

به‌طور مثال اگر رشته هنری دوست دارید، می‌توانید تدوین‌گر شوید یا اگر کار‌های کامپیوتری را می‌پسندید، بد نیست به‌سراغ یادگیری برنامه‌نویسی بروید.

مترجمی زبان هم از دیگر مشاغلی است که می‌توانید در هر کجای دنیا که هستید انجامش دهید و پول در بیاوریداما پیش از معرفی این مشاغل، بد نیست در مورد کار کردن از راه دور برایتان توضیحاتی بدهم.

خوشبختانه اینترنت تحول بزرگی در زندگی بشر ایجاد کرده است.به واسطه دنیای مجازی می‌توان حتی در ساحل نشست و در کنار حمام آفتاب گرفتن، کار کرد و پول درآورد. از این بهتر هم مگر می‌شود؟

البته این امر نیازمند مهارت داشتن در رشته‌هایی است که می‌توان از راه دور بواسطه آن‌ها کسب درآمد کرد. البته این مشاغل نیز نیازمند نظم و برنامه‌ریزی هستند و نباید خیال کنید که با شعار «هر چه پیش آید خوش آید» می‌توان در کار‌های از راه دور موفق بود.

به‌طور مثال، شما باید برای هر ماه خود یک هدف یا مبلغ مالی در نظر بگیرید و سپس بر اساس آن، میزان کارتان را محاسبه و برای آن برنامه‌ریزی درست و دقیق داشته باشید.

اگر فرد بی‌نظمی هستید که اغلب کارهایشان را به تاخیر می‌اندازد باید بدانید که در چنین کاری نمی‌توانید خیلی موفق باشید. زیرا اگر هدف و برنامه مشخص نداشته باشید ممکن است در انتهای ماه با کمبود‌های مالی شدید مواجه شوید.

برای اینکه بتوانید یک دورکار موفق باشید، باید صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید، زیرا ذهنتان بازتر است و بدون شک کار بیشتری می‌توانید انجام دهید.

همچنین باید برای خود هدف‌های روزانه تعیین کنید و بر اساس آن به انجام وظایفتان بپردازید.فرد دور کار باید مدریت زمان داشته باشد و عادت‌های بد خود همانند وقت‌کشی را کنار بگذارند.

مثلا، دیجیتال نومد‌ها و گردشگران حرفه‌ای برای اینکه بتوانند هزینه سفر‌های خود را در طول سفر بدست بیاورند اغلب به کار‌هایی همچون طراحی سایت، ترجمه مطلب، نوشتن سفرنامه و … می‌پردازند.

با این تفاسیر از شما دعوت می‌کنم تا در ادامه با مشاغلی آشنا شوید که نیاز به حضور در شرکت ندارند و می‌توان از راه دور و در طول سفر هم آن‌ها را انجام داد.

۱- دستیار مجازی (Virtual assistant)
مشاوران آنلاین و مجازی در کشور‌های مختلف جهان درآمد‌های متفاوتی دارند. در ایران نیز چنین شغلی وجود دارد و افراد متعددی را می‌بینید که علاوه بر داشتن شغل ثابت خود، به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا مشاوره‌هایی از راه دور می‌دهند و دانش و دیدگاه‌های خود را در اختیار آن‌ها می‌گذارند.

۲- تدوین‌گر
یک ویرایش‌گر ویدئو می‌تواند از خانه یا هرجا که به کامپیوتر دسترسی دارد کار‌های خود را به انجام برساند.

۳- تدریس آنلاین
در سال‌های اخیر آموزش‌های مجازی و کلاس‌های آنلاین بسیار باب شده است. شما می‌توانید به عنوان یک معلم مجازی و از طریق اینترنت به انجام کار‌های خود بپردازید و کسب درآمد کنید. این کلاس‌ها اغلب از طریق ویدئو چت صورت می‌گیرند.

۴- متصدی خدمات مشتریان
بسیاری از شرکت‌ها این روز‌ها دنبال فردی هستند که از طریق تلفن یا اینترنت و از راه دور به تماس‌های مشتریان پاسخ داده و خدمات لازم را به آن‌ها ارائه دهد. این شغل برای کسانی که نمی‌خواهند هر روز سرکار بروند گزینه مناسب خواهد بود.

۵- توسعه‌دهنده وب
برنامه‌نویسی و توسعه وب از طریق اپلیکیشن‌ها و به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و به حضور دایمی در شرکت نیاز ندارد.

۶- ترجمه
اگر با زبان دیگری غیر از زبان مادری خود تسلط دارید می‌توانید برای کمپانی‌های مختلفی در گوشه و کنار جهان کار کنید. یا حتی برای رسانه‌های دیجیتالی و آنلاین هم می‌توانید به تولید محتوا بپردازید.

۷- متخصص SEO
اگر در زمینه بهبود موتور جست‌وجو تخصص دارید می‌توانید از راه دور به شرکت‌های مختلفی مشاوره بدهید و از این طریق کسب درآمد کنید. مشاور سئو به حضور در شرکت نیاز ندارد. فقط کافیست با بررسی سیاست‌های گوگل، یوتوب یا شبکه‌های اجتماعی راهکار‌های لازم برای بازدید هر چه بیشتر سایت‌ها را ارائه دهید.

۸- تولید محتوا / ویراستار
رسانه‌های دیجیتالی بسیاری در حوزه‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند. شما می‌توانید با توجه به مهارت‌های خود در وب‌اسیت‌ها، مجلات اینترنتی یا خبرگزاری‌ها به نوشتن و ویرایش همزمان مطلب و اخبار بپردازید و از این طریق کسب درآمد کنید. نویسندگی و ویرایش اخبار، گزارشات یا مطالب به حضور در شرکت نیاز ندارد.

۹- حسابدار
حتی حسابداری را نیز می‌توان از خانه و از راه دور انجام داد. شما می‌توانید حساب‌های مالی چندین شرکت را گرفته و از این طریق درآمد ماهانه بالایی برای خود رقم بزنید.

۱۰- بازاریاب شبکه‌های اجتماعی
برای کسب‌وکار‌های بزرگ و کوچک امروز، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی یکی از ضرورت‌ها بشمار می‌رود. اگر در این زمینه تخصص کافی دارید می‌توانید بدون حضور در شرکت و از راه دور، به تعداد مشتریان شرکت موردنظرتان افزوده و حقوق خوبی هم دریافت کنید.

۱۱- گرافیست
طراحی‌های گرافیکی نیز به حضور ثابت در یک شرکت نیاز ندارند و شما می‌توانید از هر کجا که می‌خواهید به انجام وظایف خود پرداخته و حقوق دریافت کنید.

منبع:روزیاتو

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین