پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:02 - 1400/03/25

گاز گرفتگی در خرداد، جان یک دختر زرندی را گرفت

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند گفت: گازگرفتگی در روستای داهوئیه زرند، جان دختر جوان ۲۰ ساله را گرفت.

امین عربپور، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند گفت: در پی گزارشی مبنی بر یک مورد گاز گرفتگی و کاهش سطح هوشیاری در روستای داهوئیه زرند بدون فوت وقت کارشناسان فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند. 

او افزود: متاسفانه در این حادثه دختر جوان حدودا ۲۰ ساله بر اثر گازگرفتگی دچار ایست قلبی و مشکلات  تنفسی شده بود که با وجود تلاش عوامل اورژانس پیش بیمارستانی برای احیای قلبی و ریوی بیمار و همچنین ادامه عملیات احیا در بیمارستان، احیا موفقت آمیز نبود و دختر جوان جان خود را در این حادثه از دست داد.

عربپور ادامه داد: طبق گفته اطرافیان متاسفانه برخورد دست یا پای بیمار در خواب با شیر بخاری باعث نشت گاز در محیط می شود که به دلیل روشن بودن کولر و بسته بودن در و پنجره‌ها، نشت گاز در نهایت منجر به مسمومیت و ایست قلبی و تنفسی دختر جوان می‌شود.

 او ضمن عرض تسلیت به این خانواده  از مردم خواست: هر آنچه را که در محیط خانه احتمال آسیب به افراد را دارد قبل از بروز حادثه بر طرف کنند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند افزود: در این حادثه ناگوار؛ اگر سرشیر گاز بعد از برداشتن بخاری خارج شده بود، شاهد این حادثه ناگوار نبودیم.

 او  توجه به نکات ایمنی گاز، برداشتن مواد شوینده و سموم از دسترس اطفال، نصب نرده و محافظ در جاه‌هایی که احتمال سقوط اطفال مطرح است و بسیاری از موارد دیگر را  از موضوعاتی مطرح کرد که خانواده‌ها برای جلوگیری از بروز حادثه باید به آن‌ها توجه لازم را داشته باشند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین