پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:42 - 1400/03/25

یکی از ۱۱ ابربدهکار بانکی : «۳برابر مبلغ بدهی‌ام را گرفتند!»

 در آخرین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک‌مرکزی و یکی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات، لیستی از ۱۱ ابر بدهکار بانکی را در اختیار آیت الله رئیسی قرار داد.

لیستی که البته قبلا افشا شده بود و  نه تنها نام‌های بدهکاران و میزان بدهی‌های کلانشان پیشتر افشا شده بود بلکه با یک جستجوی ساده می‌توان جزئیات پرونده و دادگاه آن‌ها را هم بخوانید.

دانیال‌زاده، عظام، صدرهاشمی نژاد، العقیلی، اقدامیان، فلاحتیان، شفیعی، گرامی، ایزدپناه، رستمی‌صفا و ریخته‌گران. ۱۱ بدهکاری که به گفته همتی بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بودند و در زمان ریاست همتی در بانک‌مرکزی، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از این رقم صول شده است.

یکی از این بدهکاران محمد صدرهاشمی‌زاده بود.

سرنوشت بدهکار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی!
درست زمانی که هنوز یک سال از اعدام باقری درمنی بدهکار بانکی، شش ماه از دستگیری قربانعلی فرخ زادرین، خریدار ماشین‌سازی تبریز و متهم دریافت یک میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی، چند هفته از برگزاری دادگاه هدایتی، چند روز از برگزاری جلسات دادگاه متهمان بانک سرمایه نگذشته بود که پرونده بانکی دیگر سروصدا به پا کرد.

بر اساس اخبار آن روزها محمد صدر هاشمی، سهامدار اصلی یکی از بانک‌های خصوصی کشور، ۳۰۰۰میلیارد تومان بدهی بانکی داشت. او از بانک خودش(اقتصاد نوین) ۱۴۰۰میلیارد تومان وام گرفته بود و ۱۳۶میلیون یورو بدهی معوق داشت! این ارقام به قدری عجیب بود که با انتشار اخبار انواع لقب‌ها مانند گودزیلا، مافیا و اختاپوس را به او  دادند.

حاالا حدود دوسال از مطرح شدن این ماجرا گذشته و نام صدرهاشمی‌نژاد همچنان در لیست ابربدهکاران بانکی است.

همتی را به دادگاه می‌کشانم
خود او در گفتگو با تجارت‌نیوز در این باره می‌گوید: موضوع بدهی بانکی من که از جانب آقای همتی مطرح شد، صحت ندارد و صرفا در جریان جدال بین کاندیداها مطرح شده تا یکدیگر را تخریب کنند.

او تاکید می‌کند: همتی نبش قبر کرده با این هدف که دست روی نقطه ضعف رئیسی بگذارد.

صدرهاشمی ادعا می‌کند که بدهی او تسویه شده و حالا صرفا حواشی انتخابات موجب تکرار نام او در فهرست ابربدهکار شده است. او می‌گوید: سه برابر مبلغ بدهی من تسویه شده آن هم نه الان بلکه یک سال ونیم پیش. در واقع بدهی من دوبله و سوبله تسویه شده و من الان مدعی هستم، حتی باید شکایت کنم و بخشی از این پول را پس بگیرم.

عضو سابق هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین همچنین می‌افزاید: کارشناسان همتی با احتساب جریمه، معوقه، ربح مرکب، مرکب روی مرکب و… بدهی من را چند برابر محاسبه کردند و تمام زندگی من را به زور به تاراج گرفتند. فقط این مسئله هم نبوده چند صد نفر هم با خوابیدن کار در شرکت‌های من بیکار شدند. باید برای بیکاری این افراد جواب پس داده شود.

او تاکید می‌کند: هر زمان که وقت داشته باشیم همتی را به دادگاه می‌کشانم اما متاسفانه وقت این کارها را ندارم.

صدرهاشمی ادعا می‌کند که شرایطش تغییری نکرده و حتی همین حالا کتی که ۲۰ سال پیش خریده بوده، بر تن دارد اما همتی باید در برابر جماعتی که این وسط بیکار شدند و وضعیتشان تغییر کرده پاسخگو باشد.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین