پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:39 - 1400/03/27

سایپای نوین با تنوع در طراحی تولید خودرو به دنبال جلب رضایت مردمی است

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه مدیران سایپا، تامین قطعات خودرو در داخل و حرکت به سمت خودکفایی است، گفت: سایپای نوین با تنوع در طراحی تولید خودرو به دنبال جذب مشتری است.

محمدصالح جوکار با بیان اینکه در تولید قطعات خودرو در داخل ظرفیت و توانمندی عظیمی در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به این توانمندی و ظرفیت توجه نمی‌شد و مدیران وقت شرکت‌های خودروساز، نگاه به واردات داشتند.

وی افزود: این نگاه واردات در واقع به معنای ایجاد اشتغال برای کارگران خارجی در کشور خودشان بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با اشاره به نگاه مدیران سایپا برای خودکفایی تولید قطعات در داخل تصریح کرد: رویکرد جدید مدیران سایپا و نگاه آن‌ها به تامین قطعات خودرو در داخل و اینکه قطعات مورد نیاز خودرو‌ها از خارج وارد نشود و در داخل تولید شود، بسیار ارزنده است.

جوکار گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده، ضرورت دارد تا شرکت‌های خودروساز تمام قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو را به شرکت‌های دانش بنیان داخلی واگذار کنند. در این صورت هم از تولید حمایت جدی می‌شود و هم موانعی که بر سر تولید وجود دارد، برداشته می‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدام سایپا و انعقاد قرارداد با وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان داخلی برای تامین قطعات خودرو یک حرکت خداپسندانه و با هدف حمایت از تولید و اشتغال داخلی است که امیدواریم تداوم یابد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: اقدامات سایپا از لحاظ کمی و کیفی در صنعت خودرو تحول ایجاد می‌کند.

جوکار گفت: سایپا در طراحی خودرو‌ها نیز تنوع خوبی ایجاد کرده که می‌تواند تداوم داشته باشد.

به گفته وی بهترین طراحی و بهترین کیفیت با کمترین مصرف انرژی می‌تواند خیلی کارآمدی این شرکت را افزایش دهد و مشتریان بیشتری را جذب کند.

منبع: سایپا نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین