پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:19 - 1400/03/29

مشارکت ۵۵ درصدی مردم نیشابور در انتخابات ۱۴۰۰

فرماندار نیشابور از مشارکت ۵۵ درصدی مردم نیشابور در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

علیرضا قامتی در نخستین ساعات بامداد روز ۲۹ خرداد در جمع خبرنگاران که در محوطه فرمانداری نیشابور برگزار شد اظهار کرد: با وجود تلاش‌های مذبوحانه دشمنان در ۶ ماه گذشته مردم نیشابور در پای صندوق‌های رای فجر دیگری آفریدند.

فرماندار نیشابور ادامه داد: مردم نیشابور از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد  تا ۲ بامداد روز ۲۹ خرداد در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند تا آرای خود را در صندوق رای بیاندازند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار ۵۵ درصد واجدین شرایط نیشابور در انتخابات شرکت کردند، گفت: از نظر میزان مشارکت‌کنندگان در گروه سنی ۱۸ سال تا ۳۵ سال ۱۳ درصد، ۲۵ تا ۳۵ سال ۲۳ درصد، ۳۵ تا ۴۵ سال ۲۵ درصد، ۴۵ تا ۵۵ سال ۱۷ درصد، ۵۵ تا ۶۵ سال ۱۳ درصد، ۶۵ تا ۷۵ سال ۷ درصد و ۷۵ تا ۸۵ درصد ۳ درصد مشارکت داشتند.

قامتی بیان کرد: از نظر جنسیت ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد در این دوره از انتخابات شرکت داشتند.

فرماندار نیشابور گفت: تا این لحظه گزارشی از سوی هیات نظارت و هیات بازرسی در خصوص تصمیم‌گیری ابطال صندوق انتخاباتی اعلام نشده است اما به طور حتم در چنین انتخاباتی گزارشاتی از  تخلفات اعلام می‌شود که در این صورت تخلفات جمع بندی شده و پس از شمارش آرا موضوع در هیات اجرایی و هیات نظارت بررسی خواهد شد.

وی افزود:گر چنانچه تخلفی گزارش شده باشد، یا بعد از شمارش آراء کاندیداهای شهرستان شکایت‌هایی مبنی بر روند انتخابات داشته باشند، زمانی برای اعتراضات مشخص و در زمان خاص خود به شکایات مختلف رسیدگی خواهد شد.

قامتی ادامه داد: فرآیند شمارش آرا از دقایقی قبل  شروع شده است و تا این لحظه شمارش ۵ صندوق در حوزه  ریاست جمهوری انجام شده است و صندوق‌ها تحویل مخزن شده است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین