پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:43 - 1400/04/02

کلاهبرداری ۱۲ میلیاردی تاجر قلابی در ارومیه

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی که در فضای مجازی خود را یک تاجر سرشناس معرفی و از مردم ۱۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ ایرج حسن خانی  در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وصول چندین مورد شکایت مردمی درخصوص کلاهبرداری فردی از آنها در فضای مجازی در شهرستان  ارومیه ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های فنی و اطلاعاتی انجام شده در نهایت مشخص شد، فردی با معرفی خود به عنوان تجار معروف و سرشناس و با استفاده از چک های سفید امضای مسروقه؛ اقدام به خرید مقدار زیادی از کالا به ارزش ۱۲ میلیارد ریال کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی به سرنخ هایی از مخفیگاه متهم رسیده و پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ۴ مورد کلاهبرداری به روش خرید اینترنتی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال از ۴ نفر با استفاده از چک های سرقتی و جعل امضا، اعتراف کرد.

سرهنگ حسن خانی در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: افرادی که با این روش از آنها کلاهبرداری شده است، می توانند برای پیگیری پرونده خود به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری  پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی مراجعه کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین