پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:10 - 1400/04/14

کلاهبرداری میلیاردی با جعل و فروش زمین در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری ۲ متهم به کلاهبرداری و جعل و فروش تعدادی از املاک یک مالباخته به ارزش ۲۵۲ میلیارد ریال خبر داد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد درباره این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری و فروش اراضی تحت مالکیت وی در شهر یزد توسط افرادی بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان یزد با انجام تحقیقات فنی متوجه شدند فردی با اقدامات متقلبانه و جعل اسناد و مدارک، 12 قطعه از زمین های مسکونی مال باخته را به دیگران به فروش رسانده است.

فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: کارآگاهان پلیس با اقدامات اطلاعاتی، متهم را که با در دست داشتن وکالت جهت پیگیری امور ثبتی زمین ها اقدام به کلاهبرداری کرده بود شناسایی و پس از هماهنگی و اخذ دستور قضائی وی را دستگیر کردند.

سردار بهدانی فرد خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های تخصصی انجام شده با قرار گرفتن در برابر دلایل و ادله موثق پلیس، به جعل سند و فروش این ملک ها به ارزش 252 میلیارد ریال با همدستی فرد دیگری به شهروندان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود: در عملیات دیگر پلیس، همدست متهم نیز دستگیر و اسناد مالکیت این زمین ها از دست متهمان خارج و پس از تشکیل پرونده قضائی، روانه دادسرا شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در معاملات خود و برای انجام امور اداری به افراد مورد اعتماد مراجعه کرده و خریداران املاک نیز قبل از خرید و فروش و واریز هرگونه وجهی از صحت ملک و اسناد مالکیت آن اطمینان کامل پیدا کنند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین