پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:49 - 1397/09/23

۹ ترفند برای خانوم ها برای هر روز نشستن موها

یک جمله معروف فرانسوی می گوید «شما همان چیزی هستید که می خورید». این جمله کاملاً صحیح است. اگر می خواهید موهایتان مدت طولانی تمیز بمانند باید مواد غذایی مصرفیتان را کنترل کنید.

 هر روز شستن موها نه تنها کاری خسته کننده است بلکه مضر نیز می باشد زیرا باعث چرب شدن موها و آسیب رسیدن به آن ها می شود. هر روز شستن موها برای تمیز نگه داشتن آن ها شاید ضروری به نظر برسد اما این کار وقت زیادی به خصوص از خانم ها می گیرد و همیشه به این زمان دسترسی نداریم. علاوه بر این، برای متعادل نگه داشتن pH پوست سر، باید بیشتر از موها مراقبت کرد و از مواد شیمیایی کمتری بر روی پوست سر استفاده کرد. البته باید خاطر نشان کرد غدد چربی پوست سر کسانی که هر روز موهای خود را می شویند، چربی بیشتری تولید می کند. پس اگر می خواهید که همزمان هم موهای سلامتی داشته باشید و هم بهداشت را رعایت کنید، به چند ترفند زیر توجه کنید تا بدون آن که هر روز موهایتان را بشویید، زیبایی آن ها را حفظ کنید.

۱- تاثیر بسزای مواد غذایی بر بدن
یک جمله معروف فرانسوی می گوید «شما همان چیزی هستید که می خورید». این جمله کاملاً صحیح است. اگر می خواهید موهایتان مدت طولانی تمیز بمانند باید مواد غذایی مصرفیتان را کنترل کنید. به همین دلیل باید مواد چرب و سرخ کردنی، شکر، نان سفید و محصولات کنسرو شده را از وعده های غذایی خود حذف کنید. به جای آن ها باید مواد زیر را جایگزین کنید که فعالیت غدد چربی را کاهش می دهند:

– میوه ها

– سبزیجات

– لبنیات

– گوشت

– خشکبار

۲- از شامپوهای خشک استفاده کنید
شامپوی خشک گروهی از شامپو‌‌ها هستند که نیازی به آبکشی ندارند. در واقع، ماده موثره آن ها نیازی به محیط آبی برای اثربخشی ندارد. این شامپوها ظاهری شبیه به اسپری دارند و برای کسانی که موی چرب دارند بسیار موثر است.

– برای از بین بردن چربی پوست سر باید این شامپو را روی پوست سر اسپری کنید.

– اگر این شامپو پودری است باید آن را مستقیم روی ریشه مو بپاشید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس موها را برس کنید.

به این ترتیب با شامپوی خشک می توانید بدون آسیب رساندن به موهای چرب، آن ها را تمیز نگه دارید.

۳- موهایتان را با آب گرم نشویید
دمای آب برای شستن موها و حفظ تمیزی طولانی تر آن ها بسیار اهمیت دارد. بهتر است موها را با آب ولرم یا خنک بشویید و هرگز از آب داغ و گرم استفاده نکنید زیرا آب گرم تولید سبوم (چربی) را بر روی پوست سر افزایش می دهد. همچنین بهتر است موها در دمای محیط خشک شوند نه با سشوار.

۴- موهایتان را ببافید
– اگر موهایتان تمیز نیست و زمان برای شستن موها ندارید، موهایتان را ببافید. به این ترتیب می توانید ریشه های چرب مو را با بافتن پنهان کنید. هر چه ضخامت بافتن مو بیشتر باشد، نتیجه بهتری می گیرید. بهتر است چند دسته مو را به صورت سفت ببافید و چند دسته مو را آزاد بگذارید تا چربی ها کاملاً پنهان شود

۵- فرق موهایتان را عوض کنید
فرق موهایتان را از طرفی مخالف فرق همیشگی باز کنید. موها به قرار گرفتن در یک حالت عادت می کنند و در قسمت فرق زودتر کثیف می شوند. با تغییر فرق هم حجم موهای بیشتر به نظر می رسد و هم تمیز تر نشان داده می شوند.

۶- برستان را مرتب بشویید
برس یا شانه را حداقل یک بار در هفته بشویید. در غیر این صورت، چربی ها، نرم کننده ها و موادی که بر روی موهایتان استفاده کرده اید روی برس باقی می مانند و زمانی که موهایتان تمیز است به آن ها منتقل می شوند و باعث زودتر چرب شدن موها می شوند. یک بار در هفته برس را با آب ولرم و شامپو یا صابون بشویید.

۷- قبل از خواب موهایتان را برس کنید
یکی از موثرترین راه ها برای حفظ تمیزی مو این است که قبل از خواب موهای خود را شانه کنید. موها را به گونه ای برس کنید که بالای بالش و روی آن قرار بگیرید. می توانید موها را شل ببافید یا دم اسبی هم ببندید و سپس بخوابید.

۸- موهایتان را صاف نکنید
اگر جنس موی شما چرب است، از مدل موهای صاف استفاده نکنید زیرا موهای صاف زودتر چرب و کثیف می شوند. بهتر است موها را از ریشه برس کنید و سپس از یک مدل شینیون مو و بسته استفاده کنید.

۹- موهای خود را به شکل صحیح بشویید
شستن موها قاعده خاصی دارد که برای تمیز ماندن آن ها باید این قواعد را رعایت کنید:

– زمانی که موهای خود را می شویید، به پوست سرتان چنگ نزنید بلکه با نوک انگشتان به آرامی سر را ماساژ دهید.

– از نرم کننده ها روی ریشه مو استفاده نکنید بلکه فقط آن ها روی نوک موها بمالید.

– بعد از شست و شوی موها، آب آن ها را به خوبی با یک حوله به آرامی خشک کنید.

منبع: خانومانه

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین