پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:43 - 1397/10/07

نقش قرارگاه خاتم پررنگ تر می شود؛

مسکن مهر به سپاه واگذار شد؟

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: قراردادهای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر با قرارگاه خاتم امضا شد.
کارگر آنلاین : محمد اسلامی در نشست بررسی مسائل مربوط به مسکن مهر پردیس اظهار کرد: هیچ شانی جز خدمتگزاری به مردم نداریم. اساس حرکت این است که بتوانیم تا سرحد امکان برای خانه‌دار کردن مردم تسهیل‌گری کنیم.
 
وی با بیان اینکه وظیفه دولت تولید مسکن نیست افزود: دولت وظیفه دارد زمینه خانه‌دار کردن مردم را فراهم کند و این اطمینان را در درون حاکمیت ایجاد کند و جریان تولید مسکن پایدار انجام می‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا باید تناسب داشته باشد تصریح کرد: بحث مربوط به تامین مسکن اقشار کم درآمد بایستی بایستی با سیاست‌های مستمر پایش شود.
 
اسلامی با یادآوری اینکه مشکلات متنوعی در بحث مسکن مهر وجود داشت که در هفته اول حضورم آنها را شناسایی کردیم بیان کرد: برای همه پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر تصمیم‌گیری کرده‌ایم و اقدامات لازم در تسریع در روند تکمیل آنها در حال انجام است.
 
وی با اشاره به برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اظهار کرد: ایجاد شهرهای جدید از اوایل انقلاب در دستور کار بوده و مقرر بود حدود ۶۰ شهر جدید در کشور ساخته شود. ایجاد این شهرها کمک می‌کند تا دست‌اندازی به اراضی دولتی مهار شده و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.
 
اسلامی با بیان اینکه برای تامین واحدهای مسکونی ۲۵۰۰ متقاضی از ظرفیت‌های محدوده شهر پردیس استفاده می‌کنیم گفت: با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، بافت‌های فرسوده و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت آغاز شده است. با احتساب ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام تا پایان سال ۹۹، ۹۰۰ هزار مسکن در کشور ساخته خواهد شد.
 
وی همچنین درخصوص مباحث مربوط به افزایش وام گفت: به این دلیل با افزایش وام مخالفیم که این مسئله باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد. ما باید به توانمندسازی مردم برای خانه‌دار شدن آن هم با قیمت مناسب کمک کنیم.
 
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین