پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:31 - 1397/12/05

خواص شگفت انگیز کرفس که قبلا نمی دانستید!

مصرف این سبزی پر طرفدار مافیای فروش داروی سرطان را بیچاره می کند

خواص کرفس به اندازه ای زیاد است که نظیر آن گزارش نشده است. دست اندرکاران طب سنتی و آنهایی که به قلیایی و اسیدی بودن بدن باور دارند معتقدند که کرفس می‌تواند از قلیایی یا اسیدی بودن محیط داخلی بدن جلوگیری نماید. در طب سنتی، بسیاری از ممالک دنیا از کرفس و آب کرفس و تخم کرفس برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها استفاده می کردند، زیرا املاح و ویتامین ها و فیتوکمیکال های موجود در آن از نظر کمیت و کیفیت به صورتی تنظیم گردیده که نظیر آن را نمی‌توان در غذای دیگر مشاهده نمود.
به گزارش کارگر آنلاین ،خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی‌های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم‌و. . .  نجات می‌دهد. برای دانستن بقیه ویژگی‌های این گیاه مفید با ما همراه باشید. ..
 
با خوردن کرفس، دربرابر سرطان زره‌پوش شوید
 
این سبزی پرطرفدار سرشار از ویتامین‌های A، B، C و املاح فراوان است. این ویتامین‌ها باعث حفظ ایمنی بدن شما می‌شوند و بدن‌تان را تصفیه می‌کنند. کرفس شما را از مبتلا شدن به سرماخوردگی حفظ می‌کند به علاوه شما را از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی هم در امان نگه می‌دارد، به همین خاطر بسیاری از پزشکان هنگام سرمای شدید هوا مصرف این سبزی را توصیه می‌کنند تا افراد به این وسیله خودشان را از گرفتاری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نجات دهند. این سبزی خوش‌عطر به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی بدن شما را در برابر بیماری‌های وخیم حفظ می‌کند. ضمن آنکه کرفس به خاطر داشتن اسید فونولیک در بدن شما به گونه‌ای عمل می‌کند که درنهایت جلوی رشد تومورهای سرطانی گرفته می‌شود چراکه این ماده قادر است از افزایش یکی از انواع هورمون‌ها که در پیشرفت تومورهای سرطانی موثر است جلوگیری کند
 
 
بی‌خواب هستید؟ آب کرفس بنوشید
 
جالب است بدانید خوردن کرفس به اعصاب شما آرامش می‌دهد. شب‌هایی که به خاطر مشغله‌های ذهنی یا سردرد دچار کم‌خوابی یا بی‌خوابی شده‌اید، این گیاه با روغن‌های طبیعی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز شما، مسکن اعصاب‌تان به حساب می‌آید. به علاوه اگر مدام از قرص‌های تمدد اعصاب استفاده می‌کنید، بهتر است آنها را کنار بگذارید؛ چند وعده غذا یا سالاد تهیه شده با کرفس را در برنامه بگنجانید تا آرامش‌تان بازگردد. برخی معتقدند تاثیر کرفس به‌مراتب از قرص‌های بی‌خوابی بیشتر است، البته مضرات مواد شیمیایی را هم به همراه ندارد. به علاوه کرفس باعث خوشبو شدن دهان می‌شود و عطر آن تا ساعت‌ها در کام شما باقی می‌ماند.
 
خانم‌های باردار، کرفس ممنوع!
 
شاید بعضی افراد تصور می‌کنند هیچ یک از سبزیجات در دوران بارداری نمی‌توانند مضر باشند. درحالی‌که این تصور اشتباه است. گیاه مفیدی مثل کرفس با وجود خواص شگفت‌انگیز، در دوران حاملگی برای خانم‌ها ممنوع است چراکه ممکن است خوردن آن باعث سقط جنین یا به وجود آمدن نقص عضو شود. این در حالی است که افراد مبتلا به بیماری سنگ کلیه نباید از خوردن کرفس غافل شوند چون این گیاه، سموم بدن را از بین می‌برد، به علاوه برای کلیه‌های شما یک سنگ‌شکن طبیعی به حساب می‌آید.
 
کرفس برای چه کسانی منع دارد؟
 
علاوه بر خانم‌های باردار، افرادی که مبتلا به بیماری صرع هستند هم نباید کرفس بخورند؛ خوردن این گیاه توسط این افراد باعث تشدید حملات و تشنج خواهد شد همچنین کسانی که دچار تورم کلیه هستند هم از مصرف کرفس خودداری کنند. درباره مصرف کرفس توسط زنان شیرده نقل قول‌های متفاوتی شده است؛ بعضی معتقدند این گیاه باعث افزایش شیر مادر می‌شود اما برخی دیگر بر این باورند که کرفس در دوران شیردهی ممنوع است. شاید بهتر باشد که جانب احتیاط را نگه دارید و از خوردن کرفس در دوران شیردهی پرهیز کنید. از یاد نبرید که با وجود خواص فوق‌العاده این گیاه، میل کردن روزانه آب کرفس هم توسط پزشکان توصیه نمی‌شود به‌خصوص برای افرادی که ذکر شد محدودیت یا ممنوعیت مصرف وجود دارد. ضمن آنکه توصیه می‌شود سبزیجات به صورت تازه مورد استفاده قرار گیرند 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین