پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:20 - 1397/12/11

با این ۶ حرکت ساده به راحتی ورزش کنید!

چه چیزی راحت تر از این است که در حین صحبت با تلفن یا ارسال پیام به دوستان راه بروید تا فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید و بدون این که متوجه شوید ورزش کنید؟
به گزارش کارگرآنلاین، همه ما می دانیم که در روز نیاز داریم حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشیم تا شرایط بدنی بهینه داشته باشیم. اما برای بسیاری از افراد ورزش کردن و گنجاندن آن در برنامه روزانه دشوار و خسته کننده است. اما خوشبختانه با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی می توانید به بهبود وضعیت جسمانی خود کمک کنید. با ما در این مطلب خانومانه همراه باشید تا چند نکته جالب برای انجام فعالیت های فیزیکی را بیاموزیم.
 
 
۱- چند ایستگاه قبل از مقصد از اتوبوس پیاده شوید
آیا برای رفتن به سرکار هر روز چند ساعتی را در وسایل نقلیه عمومی می گذرانید؟ اگر وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید اتوبوس است، مطمئناً چند دقیقه ای را در خیابان های پر ترافیک شهر یا پشت چراغ قرمز می گذرانید. بهترین کار این است که از این فرصت استفاده کرده و فعالیت فیزیکی انجام دهید. به جای آن که در اتوبوس معطل شوید، چند ایستگاه زودتر پیاده شوید و تا مقصد پیاده بروید. به این ترتیب هم در وقت صرفه جویی شده و هم فعالیت فیزیکی داشته اید. می توانید در حین راه رفتن به موسیقی مورد علاقه خود نیز گوش دهید تا از فعالیت خود لذت ببرید.
 
۲- از پله استفاده کنید
آیا دقت کرده اید که اکثر ساختمان هایی که به آن ها دسترسی دارید بیش از یک طبقه دارند؟ آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه از آسانسور استفاده می کنید؟ اگر همیشه از آسانسور استفاده می کنید باید بگوییم که بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید. برای آن که فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید از پله استفاده کنید، حتی اگر فقط یک طبقه باشد! در ابتدا این کار شاید برایتان کمی سخت باشد اما بعد از مدتی راحت تر می شود. اگر این کار را به صورت مرتب انجام دهید، پاها حالت متعادلی می گیرد و تنفس شما بهبود پیدا می کند. در ابتدا پیشنهاد می کنیم که این کار را آرام انجام دهید و سپس سرعت بالا رفتن را افزایش دهید.
 
۳- مرتب کردن خانه
بیشتر خانم ها از زیاد کار کردن در خانه لذت نمی برند و این کار را دوست ندارند، اما باید بگوییم که کار خانه یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام فعالیت فیزیکی است. اگر نمی خواهید که پیاده روی یا دوچرخه سوری کنید، شروع به جارو زدن خانه، مرتب کردن باغچه یا منظم کردن کمدها کنید. برای مثال اگر یک برنامه مشخصی برای مرتب کردن باغچه خانه داشته باشید، علاوه بر این که فعالیت فیزیکی انجام می دهید، ویتامین دی هم به بدن شما می رسد. کارهای خانه علاوه بر سرگرم کردن، کمک زیادی به بهبود سلامت جسمی می کنند.
 
۴- با بچه ها بازی کنید
اگر فرزند، خواهر یا بردار کوچک دارید یا در نزدیکی شما بچه هست، مطمئناً به یک بمب انرژی دسترسی دارید که هیچ وقت آرام نمی نشینند. در نتیجه شما هم با آن ها بازی کنید و ارتباطتان را با آن ها قوی تر کنید.  بهتر است فعالیت هایی را انتخاب کنید که در آن ها حرکت دارید و انرژی صرف می کنید.
 
– بهترین بازی ها توپ بازی و فوتبال، شنا و دویدن است.
 
– باید فعالیت هایی  را که مناسب سن آن ها است انجام دهید و به فعالیت هایی که برایشان جذاب است بپردازید.
 
۵- در زمان صحبت کردن راه بروید
شما هم جزو کسانی هستید که همیشه پای تلفن همراهتان نشسته اید؟ فکر نمی کنید که وقت آن رسیده که هنگام صحبت کردن با دوستان و پیام دادن به آن ها راه بروید؟ مطمئناً این کار امکان پذیر است. صحبت کردن تلفنی با دوستان موقعیتی عالی برای انجام فعالیت فیزیکی است. بجای آن که روی کاناپه مدت طولانی بنشینید و حرف بزنید، بلند شوید و در حال حرکت این کار را انجام دهید. خواهید دید که در طول روز حتی بیشتر از سی دقیقه قدم خواهید زد.
 
۶- در حال تلویزیون دیدن ورزش کنید
دوست دارید که برنامه مورد علاقه خودتان را ببینید؟ هر برنامه تلویزیونی حداقل یک ساعت زمان لازم دارد و البته این بهترین فرصت برای انجام فعالیت بدنی است. موقع تلویزیون دیدن می توانید ورزش های کششی، دوچرخه ثابت خانگی یا حتی دراز نشست انجام دهید. این فعالیت ها کمک می کند که بدنتان ثابت در یک جا نماند. 
 
توجه: مطالب سایت "خانومانه" برگرفته از منابع بین المللی است، جنبه اطلاع رسانی داشته و توصیه تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک و متخصصان دانست.
منبع: خانومانه 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین