پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:03 - 1400/04/19

خرید محصول کلزای تولیدی کشاورزان کرمانشاه توسط مراکز خرید

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : تمامی محصول کلزای تولیدی توسط کشاورزان استان توسط مراکز خرید وابسته به شبکه تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می‌شود .

صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : از اواسط اردیبهشت ماه کار خرید دانه روغنی کلزا در مناطق گرمسیری آغاز شد که در سایر مناطق همچنان ادامه دارد.

او گفت : در سال‌های اخیر کل خرید کلزا در استان توسط ۱۹ مرکز خرید تخصصی کلزا وابسته به شبکه تعاون روستایی استان انجام شده است که در سال گذشته نیز به بیش از ۴۶۰۰ تن رسید.

صفایی افزود: خرید دانه روغنی کلزا به دو صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان صورت می‌گیرد که در خرید‌های توافقی به ازای هر کیلوگرم کلزا ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال و در خرید‌های تضمینی به ازای هر کیلوگرم کلزا ۱۱۰ هزار ریال از کشاورز خریداری می‌شود.

او با اشاره به اینکه در خرید‌های توافقی ۵۵۰۰ ریال بیشتر به کشاورز پرداخت می‌شود افزود: تا ۱۷ تیر ماه بیش از ۳۱۰۰ تن به صورت توافقی و بیش از ۹۵۰ تن به صورت تضمینی مباشرتی با شرکت غله از کشاورزان استان کلزا خریداری شده است که نمایانگر اقبال کشاورزان به انجام خرید‌های توافقی است.

صفایی به رویکرد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به خرید‌های توافقی با توجه به پشتیبانی و مانع زادیی از تولید اشاره کرد و گفت: خرید‌های توافقی توسط تشکل‌ها و شرکت‌های زیر پوشش تعاون روستایی یکی از راه‌های افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره‌برداران بخش کشاورزی است که سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می‌شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین