پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:09 - 1398/03/13

آموزش خواندن ذهن دیگران با ۵ راهکار

آموزش خواندن ذهن دیگران، یادگیری یک سری حقه یا فوت و فن نیست، بلکه یک مهارت است که موفق‌ترین افراد در آن خبره هستند. شما نیز با کمک راهکارهایی می‌توانید این مهارت را در خود تقویت کنید.
به گزارش کارگر آنلاین ، در حالی که تله‌پاتی یک توانایی ماورائی به نظر می‌رسد، خواندن ذهن دیگران درواقع یک مهارت است که می‌تواند یاد گرفته شود. لورن مینر می‌گوید: «افراد متفکر و حساس همیشه در زندگی و کار موفق‌تر هستند. موفق‌ترین افراد همیشه باهوش‌ترین افراد نیستند، آنها می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و EQ (هوش هیجانی) بالاتری دارند.» او می‌گوید: «مردم همیشه سیگنال‌هایی از افکار خود را ارسال می‌کنند، ولی برای درک این سیگنال‌ها باید تمرین کرد. زمانی که شما یک پیام دریافت می‌کنید که نشان می‌دهد فرد مقابل با شما در یک مسیر فکری مشابه نیست، این‌ سرنخ به شما کمک می‌کند که مسیر مکالمه و رویکرد خود را تغییر دهید.» اگر به آموزش خواندن ذهن دیگران علاقه‌مند هستید، پنج راهکار زیر را دنبال کنید. 
 
 
آموزش خواندن ذهن دیگران
 
لورن می‌گوید پنج راه وجود دارد که شما می‌توانید ذهن کسی را بخوانید و یا حداقل یک حدس هوشمندانه زده و روابط کاری و اجتماعی بهتری ایجاد کنید. 
 
 
 
۱) با درک تفاوت نسل‌‌ها شروع کنید
 
شناخت نسل کسی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید، او چگونه فکر می‌کند. در واقع مانند لنزی است که از طریق آن می‌توانید زندگی و طرز تفکر آن‌ها را مشاهده کنید. تفاوت‌های نسلی جالب هستند. برای مثال میلیون‌ها نفر در مورد افکار خود از طریق شبکه‌های اجتماعی و بلاگ‌ها صحبت می‌کنند و به ارتباطات رو در رو ارزش چندانی نمی‌دهند. مینر می‌گوید: «فهمیدن نسل دیگران به شما کمک می‌کند که بهترین روش را برای برقراری ارتباط با آن‌ها انتخاب کنید. نسل‌های مختلف ارزش‌های مختلفی دارند و هر نسلی بر اساس ارزش‌ها و طرز تفکر خودش اظهار نظر می‌کند.»
 
 
۲) نقطه جوش یا آستانه تحمل را تشخیص دهید
 
یک راه دیگر برای درک افکار دیگران این است که نقطه جوش یا آستانه تحمل آن‌ها را از طریق سوالات مناسب، بیابید. مینر می‌گوید: «در ارتباط با دیگران لازم است که بفهمید چه چیزی برای آن‌ها مهم است.» 
شما باید دو گوش بزرگ و یک دهان کوچک داشته باشید. باید توجه کنید افراد روی چه چیز‌هایی حساس هستند؟ نقطه امن آن‌ها کجاست؟ مکالمات خود با طرف مقابل را به خوبی بررسی کنید. سوالاتی بپرسید که به فرد اجازه می‌دهد چالش‌ها و نقاط قوت خود را نشان دهد. 
 
 
۳) شخصیت و هویت افراد را درنظر بگیرید
 
شناخت هویت دیگران به شما کمک می‌کند بفهمید،‌ فرد چه ویژگی‌هایی داشته و چه چیزهایی برای او مهم است. شما باید سعی کنید با توجه به ویژگی‌ها و نوع حرف زدن فرد سرنخ‌هایی از شخصیت او به دست آورید. برای مثال کسی که خیلی دوست دارد فردی مسلط و برتر باشد معمولا موقع دست دادن، دست شما را محکم فشار می‌دهد. یا افرادی که شوخ طبع هستند معمولا در مکالمه خود جملات طنز آمیزی را مطرح می‌کنند. از این سرنخ‌ها برای تعیین ارزش‌ها و روش افراد استفاده کنید.
 
 
۴) به زبان بدن توجه کنید
 
به زبان بدن (body language) افراد توجه کنید. نگاه افراد و یا حرکاتی که با بدنشان در حین حرف زدن با شما از خودشان نشان می‌دهند، می‌تواند به مدیریت مکالمه شما کمک کند. در اینجا باید شنونده و بیننده خوبی باشید. تن صدا هم می‌تواند سرنخ‌های خوبی به شما بدهد. برای مثال اگر یک فرد با تن یکنواختی سوال شما را پاسخ دهد؛ این یعنی اینکه او به موضوعی که شما حرف می‌زنید، علاقه‌ای ندارد.
 
 
۵) شنونده‌ خوبی باشید
 
به آنچه افراد می‌گویند و حتی نمی‌گویند، گوش کنید. حتی اگر مکالمه پشت تلفن است به تن صدای افراد دقت کنید. شما به راحتی می‌تواند با شنیدن، حس آن‌ها را تشخیص دهید. مینر معتقد است: «مکالمه از طریق ایمیل مناسب نیست، چون شما نمی‌توانید حس افراد را در پشت کلمات نوشته شده احساس کنید. این نوع مکالمه مانع از درک متقابل است.»
 
منبع: ستاره
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین