پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1398/07/02

افزایش ۸۲ درصدی قیمت مسکن و ۲۹ درصدی اجاره‌بها نسبت به بهار ۹۷

آمارهای جالب از قیمت ها برای خریدارن مسکن

مرکز آمار ایران از افزایش ١٤٨,٦ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین و ٨٢.٢ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٢٩.١ درصدی متوسط اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در بهار ١٣٩٨ نسبت به بهار ١٣٩٧ خبر داد.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، براساس آمارهای اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی ۱۴۸.۶ درصد، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی ۸۲.۲ درصد و متوسط مبلغ اجاره‌بهای یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور ۲۹.۱ درصد در بهار ۹۸ نسبت به بهار ۹۷ افزایش یافته است.
 
با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ به‎روز شده است.
 
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٣٣٢٥١ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٦٥ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ١٦,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤٨.٦ درصد افزایش داشته است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین