پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ43115:40 - 1398/08/19

درمان دیابت /پوکی استخوان؛

خانواده ای که سنجد می خورد نیازی به دکتر رفتن پیدا نمی کند+28 خاصیت

سنجد میوه ای که به صورت خشک شده از آن استفاده میشود و طبعی سرد و خشک دارد, خواص درمانی سنجد را در نمناک مشاهده کنید.
به گزارش کارگر آنلاین ، میوه سنجد از زمانهای گذشته در سبد غذایی ایرانیان جا داشته و در اعیاد سنتی به آن توجهی خاص مبذول شده است. امروزه از درخت سنجد و میوه آن در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، عطرسازی و صنایع چوب استفاده می شود. نام علمی سنجد «Elaeagnusan gastifolial» است و رویشگاه این درخت بدلیل سازگاری آن با محیط های مختلف در اغلب نقاط کره زمین از جمله آمریکای شمالی، اروپای شرقی و غربی، آسیای مرکزی و شمالی و ... است.به طور کلی 3 نوع درخت سنجد در دنیا وجود دارد که 2 نوع هلاگنوس و هیپوفار در ایران موجودست. درخت سنجد هلاگنوس به دلیل درشتی میوه ، قامت بلند، نداشتن خار و برگهای پهن به درخت سنجد هیپورفیا برتری دارد.
 
خواص سنجد برای سلامتی
خواص درمانی سنجد
1. بهترین اثر سنجد، رفع کمبود ویتامین C بدن است و خوردن آن، از ورود عفونت به بدن پیشگیری می کند.
2. میوه سنجد قابض و بر طرف کننده اسهال است.
3. به خاطر وجود ویتامین K در سنجد ضد خونریزی می باشد.
4. سنجد رفع کننده سموم معده و روده می باشد.
5. بادشکن و مقوی قلب است.
6. سنجد برای کسانی که نرمی استخوان و پوکی استخوان دارند مفید است. روش استفاده:پودر سنجد 2 قسمت و پودر سویای بوداده 1 قسمت را با عسل مخلوط کرده روزی یک قاشق یا 2 قاشق غذاخوری با یک لیوان شیر میل شود. این
7. صبحانه برای آقایان و خانمها بسیار مفید می باشد.
8. میوه سنجد ضدیرقان می باشد.
9. کسانی که تکرر ادرار دارند سنجد بخورند.
10. کسانی که سکسکه می کنند برای درمان آن 50 دانه سنجد و یک لیوان شیر بخورند.
11. مصرف سنجد درمان گر ورم کیسه صفراست.
12. سنجد باعث قوی شدن ساق ها می گردد به کودکان خود روزی 20 تا 50 دانه بدهید.
13. مصرف سنجد 10 دانه در روز موجب پاکسازی دستگاه گوارش به ویژه معده و روده ها می شود.
14. سنجد عامل بیماری جذام را از بین می برد.
15. سنجد تب بر است.
16. سنجد کلیه ها را گرم می کند و معده را تمیز می کند.
17. سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش افراد بسیار مناسب است و افرادی که رژیم های لاغری دارند، می توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
18. سنجد ضد بلغم است.
19. سنجد استخوان را محکم و دستگاه گوارش را تقویت می کند.
20. همچنین سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می دهد و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد.
21. سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می شود.
22. سنجد منبع غنی از کلسیم است و برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است و استخوان های افراد را محکم می کند.
23. سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش افراد بسیار مناسب است و افرادی که رژیم های لاغری دارند، می توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
24. سنجد دارای ترکیباتی مانند فیتکمیکال ها است که آنتی اکسیدان خوبی است.
25. سردردهایی که علامت مشخصی ندارند از سنجد استفاده شود.
26. پودر هسته ی سنجد در درمان التهاب های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می کند.
27. در بسیاری از متون ادبی از سنجد به عنوان نماد فرهیختگی و فرزانگی یاد شده است زیرا به باور درمانگران طب سنتی و شیوه های طبیعی درمانی سنجد بیشترین تاثیرگذاری را بر سلول های مغزی دارد و موجب تقویت آنها می شود.
28. به گفته درمانگران طب سنتی استفاده از ترکیب برابر پودر سنجد با سویای بوداده و مخلوط کردن یک قاشق از آن با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل بهترین دارو برای درمان نرمی و پوکی استخوان است.
 
خواص پودر سنجد
سنجد میوه ای که به صورت خشک شده از آن استفده میشود و این میوه طبعی خشک و سرد دارد. از سری خواص آن میتوان به قابض بودن آن اشاره کرد. همچنین به دلیل داشتن ویتامین k این میوه ضد خونریزی است . برای دفع سموم و باکتری های معده و روده بسیار مفید و ضروری است. برای کسانی که از سردرد رتج میبرند خوردن سنجد توصیه میشود.
 
نکته مهم :پوکی استخوان یا بیماری خاموش چهارمین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده و از هر 4 نفر بالای 25 سال 1 نفر مبتلاست . ولی اخیراً یک درمان ساده ، عالی و بی خطر برای آن پیدا شده .این راه حل نتیجۀ تحقیق محققان طب سنتی و به نقل از بوعلی ،اگر آرد و هسته میوه سنجد با هم آسیاب شود ،مصرف خوراکی آن بیماری آرتروز ،روماتیسم و پوکی استخوان را بطور چشمگیری شفا میدهد.و موثرتر روش درمان است.
 
طرز تهیه :تعدادی سنجد تازه را بهمراه پوست و گوشت و هسته آن را بوسیله آسیاب برقی بصورت پودر در بیاورید.یک قاشق غذا خوری از پودر را داخل یک لیوان شیر تازه کم چرب بریزید و یک قاشق غذا خوری عسل آنرا شیرین کنید و به عنوان یک وعده غذایی یا یک میان وعده میل کنید. این ترکیب در درمان پوکی استخوان و درد مفاصل مخصوصا زانو درد معجزه میکند،برای درمان سریعتر هر روز صبح نیم ساعت قبل ناشتا به مدت 15 روز نوش جان کنید،تا معجزه ان را ببینید.
پودر هسته ی سنجد در درمان التهاب های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می کند.
 
خواص سنجد
خواص دارویی سنجد
ضد تب و درد است.
بادشکن و مقوی قلب است و سردرد را تسکین می دهد.
پودر هسته آن غضروف ساز بوده و جهت ترمیم مفاصل و کمردرد میتوان آنرا با شیر میل کرد
از گل آن برای التیام زخم استفاده می شود.
کم کالری و مقوی معده است.
سنجد پخته شده در روغن زیتون، درد مفاصل و خارش پوست را درمان می کند و برای رشد مو مفید است.
سنجد در احادیث
گوشتش گوشت می آورد، استخوانش استخوان می رویاند و پوستش پوست آور است. کلیه ها را گرم و معده را دباغی می کند و ایمن از بواسیر و ادرار قطره قطره است. ساق ها را نیرو می بخشد، جذام را ریشه کن می کند و برای تب سودمند است
بهترین حالت مصرف پودر سنجد
شیر و سنجد
تعدادی سنجد تازه را بهمراه پوست و گوشت وهسته آن را بوسیله آسیاب برقی بصورت پودر در بیاورید.یک تا سه قاشق غذا خوری از پودر را داخل یک لیوان شیر تازه بریزید و بوسله یک قاشق غذا خوری عسل آنرا شیرین کنید و به عنوان یک وعده غذایی یا یک میان وعده میل کنید. این ترکیب در درمان پوکی استخوان و درد مفاصل مخصوصا زانو درد موثر است.
 
خواص سنجد برای کودکان
سنجد بسیار موافق مزاج اطفال است زیرا اطفال دارای حرارت زیاد مزاجی هستند، اگر سنجد به جای تنقلات بی ارزش و مضر مصرف شود، یکی از بهترین تنقلات برای کودکان خواهد بود.
سنجد باعث قوی شدن ساق ها می گردد به کودکان خود روزی 20 تا 50 دانه بدهید. ضد اسهال و قابض است. جوشانده برگ سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان است. اگر سنجد به جای تنقلات بی ارزش و مضر (چیپس و پفک و ....) مصرف شود، یکی از بهترین تنقلات برای کودکان خواهد بود.
سنجد و کاهش تهوع زنان باردار
 
یک پژوهشگر طب سنتی گفت:به افرادی که صبحگاهان حالت تهوع داشته یا مزه دهان آنها تلخ است, توصیه می شود, پس از بیدار شدن از خواب - دو تا سه عدد سنجد مصرف کنند. همچمنین مصرف سنجد برای زنان باردار که دچار تهوع هستند, بسیار مفید است.
 
 
این پژوهشگر طب سنتی افزود:زیاد خوردن سنجد برای گوارش خوب نیست و عمل هضم را مختل می کند و برای گوارش هم سنگین است، همچنین مصلح آن مواد شیرین نظیر نبات و شکر است.
سنجد با مکانیسم مهار صفرا و با تقویت معده و دریچه ها مانع بروز تهوع و استفراغ می شود. بنابراین به افرادی که صبحگاهان حالت تهوع داشته یا مزه دهان آنها تلخ است (بیشتر در افراد صفراوی با مزاج گرم وخشک روی می دهد) توصیه می شود, پس از بیدار شدن از خواب دو تا سه عدد سنجد مصرف کنند. مصرف سنجد برای زنان باردار که دچار تهوع هستند, بسیار مفید است. سنجد رفع کننده سموم معده و روده می باشد.
 
کسانی که سکسکه می کنند برای درمان آن 50 دانه سنجد و یک لیوان شیر بخورند.
 
مصرف سنجد درمان گر ورم کیسه صفراست.
 
سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش افراد بسیار مناسب است و افرادی که رژیم های لاغری دارند، می توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند..
 
خواص سنجد برای دیابت
سنجد اثر قابل توجهی بر کنترل دیابت ندارد، اما می تواند جایگزین خوبی به جای شیرینی، قند و شکر باشد. مصرف متعادل سنجد مشکلی نخواهد داشت. روزانه تا 1 قاشق پودر سنجد یا یک چهارم لیوان سنجد خشک می توانید مصرف کنید.
 
فواید سنجد برای پوست و مو
در صورتی که برگ های سنجد را در روغن زیتون بجوشانید تا برگ ها نرم و له شوند و از این روغن برای ماساژ سر استفاده کنید، موجب تقویت موها و افزایش رشد تارهای مو می شوید.
سنجد پخته شده در روغن زیتون، درد مفاصل و خارش پوست را درمان می کند و برای رشد مو مفید است.
 
خواص سنجد برای پوکی استخوان
«مطالعاتی که روی سنجد انجام شده، حاکی از آن است که مصرف پودر سنجد به بهبود دردهای مفصلی به خصوص در خانم ها کمک می کند. ولی هنوز به درستی مکانیسمی که باعث کاهش درد در این بیماران توسط ترکیبات موجود در سنجد می شود، مشخص نیست و برای این منظور باید مطالعات کلینیکی گسترده ای روی افراد بیشتر با شرایط سنی و وزنی مختلف صورت بگیرد.» وی در ادامه افزود:«تحقیقات چندانی در مورد مواد و خواص سنجد ایران صورت نگرفته است و می توان به نظریات دانشمندان و منابع طب سنتی توجه کرد. علاوه بر این، خواصی که به برخی از گیاهان نسبت داده می شود بیشتر جنبه تجربی دارد و تا حدودی مطالعات اولیه درمورد آن انجام شده است.»
 
«افرادی که دچار زانودرد و پوکی استخوان هستند، می توانند روزانه 20 تا 30 گرم پودر سنجد که بهترین شکل آن افزودن پودر سنجد به دوغ، سوپ و ماست یا یک لیوان آب است را مصرف کنند.» وی درخصوص مدت زمان نگهداری و ماندگاری پودر سنجد هم گفت:«اصولا ماندگاری گیاهانی که به صورت طبیعی و خشک هستند، بیشتر است و گاها می توان تا 3 سال از آنها نگهداری کرد در حالی که هرچه فرایند بیشتری روی گیاهان صورت بگیرد و منجر به پودرشدن یا عصاره گیری آنها شود، مدت زمان ماندگاری شان کاهش خواهد یافت .«افرادی که دچار زانودرد و پوکی استخوان هستند، می توانند روزانه 20 تا 30 گرم پودر سنجد که بهترین شکل آن افزودن پودر سنجد به دوغ، سوپ و ماست یا یک لیوان آب است را مصرف کنند.» وی درخصوص مدت زمان نگهداری و ماندگاری پودر سنجد هم گفت:«اصولا ماندگاری گیاهانی که به صورت طبیعی و خشک هستند، بیشتر است و گاها می توان تا 3 سال از آنها نگهداری کرد در حالی که هرچه فرایند بیشتری روی گیاهان صورت بگیرد و منجر به پودرشدن یا عصاره گیری آنها شود، مدت زمان ماندگاری شان کاهش خواهد یافت.»
 
خواص سنجد برای اسهال
میوه سنجد قابض و بر طرف کننده اسهال است. جوشانده برگ سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان است.
سنجد در بهبود اسهال بسیار موثر است ولی در عین حال مصرف زیاد آن باعث یبوست میشود و از آنجاییکه گیاه بدون ضرری است جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی ضد اسهال برای کودکان میباشد از طرف دیگر باعث از بین بردن سم های موجود در روده و معده میشود در نتیجه باعث مشکلات گوارشی بسیاری میشود.
 
خواص سنجد برای زنان
یکی از گیاهان دارویی که می تواند به پیشگیری و درمان یکی از رایج ترین اختلالات زندگی زناشویی غلبه کند، سنجد است. در منابع مختلفی از طب سنتی به این نکته اشاره شده که مصرف دمنوش تهیه شده از سنجد یا جوشانده سنجد در درمان برخی از اختلال های جنسی به ویژه در زنان موثر است. اثرگذاری سنجد بر درمان اختلال جنسی زنان و حتی اضطرابی که آنها ممکن است حین رابطه زناشویی تجربه کنند تا حدی است که تحقیقات زیادی در این باره انجام شده و تاثیر گل گیاه سنجد و میوه آن و میزان اثرگذاری سنجد را بررسی کرده اند و کپسول هایی به صورت صنعتی در داروخانه های برخی از کشورهای اروپایی به مردم عرضه می شود. از طرفی فراموش نکنید که از نگاه درمانگران مکتب آیورودا بوییدن اسانس به دست آمده از گل سنجد نیز می تواند به بهبود و درمان ناتوانایی جنسی کمک کند البته این درمانگران بوییدن اسانس گل سنجد را اصلا به مردان توصیه نمی کنند چرا که موجب کاهش توانایی جسمی آنها می شود. از سوی دیگر نوشیدن یک تا 2 فنجان دمنوشی که از جوشانده برگ یا میوه سنجد تهیه شده باشد برای درمان این اختلال بی اثر نیست اما اگر می خواهید نتیجه درمانی موفقی از این تجربه بگیرید حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید .زنانی که دچار خونریزی بیش از حد ایام عادت ماهانه هستند که منجر به ضعف و کم خونی می شود, می توانند پس از سپری شدن حدود سه تا پنج روز از دوران عادت، شروع به مصرف سنجد کنند تا خونریزی و لکه بینی شدید یا طولانی آنها از بین برود.
 
خواص عرق گل سنجد
آب جوشانده یا دم کرده آن را بنوشید برای باز کردن گرفتگی¬ها و تحلیل گاز و نفخ و درمان استسقا و یرقان نافع است ، معده را تقویت می¬کند ، مقوی کبد است ، برای درمان بیماری¬های دماغی مانند فلج و کزاز و برای قلب و زخم های ریوی و تنگی نفس مفید است، برای زنانی که باردار نمی¬شوند موثر می باشد ، مهیج شهوت در زنان و دختران جوان است .
 
عرق آن را هم بخورید و هم بمالید موی سر را رشد می دهد.
بوی عطر گل سنجد محرک قوای جنسی زنان است ولی بلعکس تقریبا مضعف قوای جنسی مردان می¬باشد.
عرق شکوفه سنجد، ضد نفخ مؤثری برای معده می باشد. یکی از دانشمندان گفته است میوه سنجد گوشت براستخوان می رویاند و انسان را فربه می کند. پوست را تقویت کرده و کلیه ها را گرم نگه داشته و مانع از تکرر ادرار می شود. در هند از روغن هسته آن لعوق یا شربت غلیظی درست می کنند که در التهاب غشاهای مخاطی همراه با ترشح همانند انواع زکام و نیز در موارد عفونتهای برونشها مصرف می نمایند.
 
در اسپانیا از شیره گل سنجد برای قطع تب های مهلکو خطرناک استفاده می شود. میوه سنجد از نظر طب سنتی،طبیعت سرد و خشک دارد و مقوی و مفرح است،ضد تهوع و صفرا بر نیز می باشد. سنجد به ویژه خام آن برای بند آوردن اسهال نافع است.
 
جوشانده گل سنجد برای بیماریهای دماغی مانند فلج و کزاز و نیز برای قلب و زخمهای ریوی و تنگی نفس مفید است و برای تقویت معده و کبد و باز کردن گرفتگیها و تحلیل گاز معده و یرقان نافع می باشد.
 
مضرات سنجد
سنجد برای اشخاصی که معده خشک داشته یا دچار یبوست هستند، مضر است.
همچنین کسانی که مشکل سوءهاضمه دارند باید در خوردن آن احتیاط کنند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
زیاده روی در مصرف آن برای سلامتی ضرر دارد .
لطفا این سنجد را تهیه کنید وبرای خیلی از بیماری ها خوب است و خیلی هم خوش مزه است
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین