پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:50 - 1398/08/22

تماس مستمر با آلاینده‌ها می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان ریه شود؛

با این پنچ روش خطرات کشنده آلودگی هوای این روزها را به حداقل برسانید

این روزها با توجه به افزایش آلودگی و میزان ذرات معلق در هوای کلانشهرهای دنیا، نگرانی‌ها نسبت به اثرات آلاینده‌ها بر سلامت افراد نیز افزایش یافته است.
 
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از ایسنا، تماس مستمر با آلاینده‌ها می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان ریه شود و از این رو توجه به سلامتی در این روزها اهمیت بیشتری دارد.
 
در این مطلب به نقل از "ایندیاتایمز" چند توصیه برای حفظ سلامت در هوای آلوده آورده شده است:
 
۱) از ماسک مناسب استفاده کنید
 
در روزهای آلوده باید از انجام فعالیت در فضاهای باز تا حد امکان خودداری شود و در صورتی که بیرون رفتن ضروری است، حتماََ از ماسک مناسب استفاده شود. به گفته متخصصان داشتن ماسکی مناسب در این فصل که آلودگی هوا در آن شایع‌تر است، اهمیت بسیاری دارد. پوشیدن ماسک پارچه‌ای معمولی مؤثر نیست. ماسک‌های ویژه مانند ماسک‌های فیلتردار N۹۹ و N۹۵ گرچه گران‌اند اما در برابر  آلودگی بیشتر موثرند. هم‌چنین زمانی که در فضای باز هستید تا حد امکان پوشیده باشید. از عینک نیز برای محافظت از چشم‌های خود در برابر ذرات آلاینده استفاده کنید.
 
۲) در خانه بمانید
 
در زمان‌های آلودگی هوا از تمرینات قلبی در فضای باز اجتناب کنید، زیرا ممکن است هوای آلوده را به طور عمیق‌تری به ریه‌های شما وارد کند. این امر احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی را در شما افزایش می‌دهد. انجام تمرینات سبک در خانه به شما کمک می‌کند تا در روزهای آلوده احساس رخوت نداشته باشید و سلامت خود را نیز حفظ کنید. تنفس در هوای آلوده می‌تواند پیامدهای جدی برای سلامت فرد در کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد. به گفته متخصصان ریه‌های ما در زمان آلودگی هوا و تنفس دود، مخاط بیشتری تولید می‌کنند.
 
۳) مایعات کافی مصرف کنید
 
متخصصان توصیه می‌کنند در زمان آلودگی هوا آب بیشتری نسبت به روزهای معمول مصرف کرده و از نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی نیز غافل نشوید.
 
۴) به گیاهان رو بیاورید
 
سعی کنید خانه خود را کمی سبزتر کنید. گیاهان سبزی را که در تنفس هوای بهتر به شما کمک می‌کند، نگهداری کنید. گیاهانی مانند آلوئه‌ورا و گیاه عنکبوتی همه آلاینده‌ها را جذب کرده و کیفیت هوا را در خانه شما بهتر می‌کنند.
 
۵) با یک پزشک مشورت کنید
 
قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ممکن است منجر به بروز علائم اولیه‌ای مانند سرفه، سوزش در چشم و بینی، گلودرد، آسم یا خس‌خس سینه و خستگی شود. اگر این علائم در شما هم‌چنان ادامه یافت، فوراً با پزشک مشورت کنید، زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا ممکن است منجر به بیماری‌هایی مانند سرطان شود.
 
انتهای پیام
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین