پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:15 - 1398/08/27

طبق آمار معتبر؛ اگر چاق هستید منتظر مرگ زودرس باشید

کارگر آنلاین بوشهر چاقی بیماری نیست، با این حال افراد چاق در معرض خطرات بیشتری از لحاظ ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان سینه، فشار خون بالا و آسم و در صورت داشتن برخی اشکالات متابولیکی، خطر مرگ زودرس هستند...
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در حاشیه ایستگاه سلامت گفت: داشتن فعالیت بدنی مناسب باعث کاهش مشکلات مرتبط با کمردرد و فشارخون بالا می‌شود.
 
حسن فخرایی با اشاره به مزایای ورزش و تحرک عنوان کرد: فعالیت بدنی منظم، تغذیه مناسب و کنترل استرس، تأثیر زیادی در سلامتی فردی و اجتماعی افراد ایجاد می‌کند.
 
وی تصریح کرد: داشتن آمادگی جسمانی می‌تواند موجب ارتقای سلامت شده و همچنین به پیشگیری از بیماری‌ها کمک نماید.
 
خطر مرگ زودرس برای افراد چاق
 
 کارشناس مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز گفت: شیوع چاقی و اضافه‌وزن در جامعه امروزی به شکل پیش‌رونده‌ای رو به افزایش است.
 
فرزانه گشمردی بیان کرد: چاقی به خودی خود یک بیماری نیست، بلکه یک وضعیت کم‌تحرکی است که با مجموعه‌ای از عوارض همراه است.
 
وی افزود: افراد چاق در معرض خطرات بیشتری از لحاظ ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان سینه، فشار خون بالا و آسم هستند، اگرچه وقتی چاقی با عدم آمادگی قلبی و عروقی و اشکالات متابولیکی نظیر فشار خون و چربی خون بالا توأم می‌شود احتمال خطر مرگ زودرس و کوتاه شدن زندگی نیز بالا می‌رود.
 
این کارشناس در خصوص تأثیر ورزش در سلامت افراد عنوان کرد: داشتن آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت به شما کمک می‌کند که احساس خوبی داشته باشید و از زندگی بیشتر لذت ببرید، همچنین فردی که بدنی متناسب و ورزیده دارد کمتر به مشکلات کمردرد، و یا فشارخون بالا دچار می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، در هفته سلامت بانوان کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با همکاری استانداری و سایر ارگان‌های دولتی با برپایی ایستگاه سلامت در پارک شغاب به سنجش سلامت فردی و خطر سنجی در افراد ۳۰ تا ۷۰ ساله پرداختند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین